dinsdag 11 maart 2014

boete voor claxonneren

De meest zinloze bekeuring die je in ons land kan krijgen is die voor onnodig claxonneren. Even toeteren kan zomaar een boete van € 350,- euro opleveren. Toen ik het las vond ik het volkomen belachelijk, maar deze week kreeg ik opeens sympathie voor de pennenlikker die dit verzonnen heeft. Ik kan me zelfs voorstellen dat deze straf uit de koker van een voormalig televisiemaker komt.
Ga maar eens met een camera langs de weg staan.
De vorige week stonden wij voor Het Klokhuis te filmen op de Afsluitdijk. Het was om knettergek van te worden. We konden geen tekst van vijftien seconden opnemen zonder toet of pwààààààp van een voorbij razende lolbroek. Je gaat je serieus afvragen of de mensen massaal een beetje debiel geworden zijn.
Kijk, dat sommige vrachtwagenchauffeurs zich zo vervelen dat ze met veel plezier op hun claxon drukken zodra ze een filmploeg spotten, daar heb ik nog begrip voor, maar wat moeten we denken van al die sneue malloten in hun Doblo, Picanto of Twingo? Je zou zeggen dat zij liever niet gezien willen worden.
Ik dacht altijd dat uitsluitend mannen betoeterd waren, maar dat klopt ook niet. Uit recent onderzoek op de Afsluitdijk is gebleken dat er genoeg vrouwen zijn die het koddig vinden om even te ‘honken’. Het zijn er wel minder en doorgaans drukken zij korter, maar alles bij elkaar claxonneert op een gemiddelde Afsluitdijk een op de drie auto’s naar de cameraploeg van Het Klokhuis.
Stel dat de politie daar, afgelopen donderdagmiddag, een groots opgezette claxoncontrole had gehouden, dan hadden ze meer verdiend dan bij een onaangekondigde alcoholcontrole na afloop van het carnaval in Oeteldonk. Misschien is het een idee om op deze manier iets te doen aan het begrotingstekort. Dan zou ik, als ik de politie was, wel een lok-filmploeg inhuren. En ik vind dat het geld van al die boetes voor onnodig claxonneren direct moet terugvloeien naar de Publieke Omroep. Zij hebben immers het meeste last van deze grappenmakers. Ik denk serieus dat wij die middag een half uur zijn uitgelopen door al dat gepwèèèèp.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.