dinsdag 11 november 2014

HELP!

Het is alweer twee jaar geleden dat ik hier een actie startte om de lieve freelance producer Debby Ego te helpen bij haar vrijwilligerswerk voor de Stichting Duniya. In een week tijd zamelden we meer dan voldoende geld in om een TV en een DVD speler aan te kunnen schaffen voor de school van Duniya in de Indiase stad Varanasi. Dat was een mooie bliksemactie van een groot aantal fijne televisie-collega’s, waar ik nog steeds met veel plezier aan terug denk.
Van Debby heb ik begrepen dat de kinderen nog wekelijks genieten van educatieve films die vertoond worden op ‘ons’ scherm.
Volgens mij is het inmiddels de hoogste tijd dat we Debby nog eens helpen. Ze vertrekt vandaag naar India en het zou leuk zijn als ze bij aankomst ontdekt dat we haar werk voor Duniya een warm hart toedragen. Laten we haar vanuit Omroepland opnieuw royaal steunen!

Het idee is als volgt:
De kinderen op de school van Duniya krijgen elke dag een warme maaltijd. Dat kost de organisatie iets meer dan € 300,- per maand; ongeveer € 12,- per dag. Hiervan eten maar liefst 85 kinderen.
Dat is voor ons in Omroepland nog niet eens één dagvergoeding! Sejours.
Dus als wij één dagvergoeding overmaken op de rekening van de Stichting Duniya, krijgen 85 kinderen in Varanasi daarvan een gezonde en voedzame schoolmaaltijd.
Misschien is het te hoog gegrepen om gelijk 365 dagvergoedingen in te zamelen, al zou het wel leuk zijn. Laten we eens aantonen dat goede catering wel degelijk haalbaar is.

Vandaar bij deze mijn oproep:
Dagvergoedingen voor Duniya!
Of, zo u wilt, Je dagvergoeding voor Debby.
Maak minimaal een of liefst veel meer dagvergoedingen (€ 12,-) over op de rekening van de Stichting Duniya en help de kinderen van Duniya Education in Varanasi, India.
Ik ben zelf deze zomer 14 dagen voor de NOS in de Tour de France geweest en heb daar een aardige buitenlandvergoeding aan overgehouden. Die heb ik niet op gekregen. Ik kan dus best de eerste 14 dagen voor mijn rekening nemen. Dat geld zal ik vandaag overmaken.
Wie volgt?

o.v.v. Dagvergoeding voor Duniya
IBAN: NL22ABNA0441624383




Help Debby en volg de komende weken haar blog!
Kijk voor meer informatie op de site van Duniya. 
Reclame maken op de social media voor dit verhaal mag ook!


1 opmerking:

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.