woensdag 25 november 2015

Mediapark Update

Ergens op Twitter of Facebook werd ik gewezen op een interview met René Delwel, managing director van United. Via een bijgevoegd linkje kwam ik terecht op de pagina van iMMovator en vervolgens vond ik een Vimeo-filmpje met het betreffende gesprek.
Zo ontdekte ik dat sinds kort wekelijks een vooraanstaand persoon uit Omroepland wordt uitgenodigd voor een lunchgesprek en dat deze gesprekken live worden gestreamd. Wie het gemist heeft kan het later terugkijken. Niet alleen Delwel, maar ook Henk Hagoort van de NPO, Tim Beudel van Tuvalu en Lara Ankersmit van de NOS zijn inmiddels aan bod geweest in de Mediapark Update.
Ik krijg sterk de indruk dat deze sessies bedoeld zijn voor mensen die werken in de media. Het is duidelijk een netwerk-dingetje. De geboden informatie kan zeker wetenswaardig zijn.
Neem René Delwel. Dat is een interessante en vriendelijke man, op een vooraanstaande positie bij een bedrijf waar ik als ZZP’er veel mee te maken heb. Persoonlijk heb ik (nog) nooit echt met hem te maken gehad, dus ken ik hem niet zo goed. Vandaar dat ik als geïnteresseerde serieus heb geprobeerd om dat interview te bekijken.
Het is echter niet gelukt. Ik kon het niet opbrengen om dit halve uurtje helemaal uit te zitten en dat heeft niets te maken met de hoofdpersoon of de inhoud.
Het filmpje is van een uiterst beroerde kwaliteit. Om te beginnen is de voice-over van de introductie opgenomen in een badkamer. De rest van het geluid is (in elk geval op mijn computer) volledig overstuurd. Daar kan ik overigens nog mee leven, maar als cameraman kan ik geen achtentwintig minuten kijken naar het beeld van een stofzuigende bewakingscamera en een setting die doet vermoeden dat het gesprek is opgenomen in een rommelkelder.
Als ik het goed zie staan ze voor de ingang van het toilet. Daar had iemand nog een banner voor gezet met indrukwekkende communicatietaal, maar die banner is waarschijnlijk op het allerlaatste moment verschoven, zodat je het papiertje met de grappig bedoelde letters ‘weece’ toch weer kan lezen. De tekst op die banner is overigens niet te lezen. De grote man van United wordt namelijk geïnterviewd door een kleine, vriendelijke dame die in deze compositie meer op een kabouter lijkt. Ze is echter wel groot genoeg om de (afleidende) teksten op de achtergrond af te dekken.
Niemand, maar dan ook niemand heeft zich hier druk gemaakt over hoe iets er uit moet zien. Als professioneel plaatjesmaker springen mij hierbij de tranen in de ogen. Er is geen lokale omroep in Nederland die het zich ooit heeft gepermitteerd om een uitzending van zulk kaliber te maken. En dan is dit ook nog eens een filmpje dat mensen die in de AV sector werken als doelgroep heeft. Ik kan er met mijn pet niet bij.
En begin nou niet over geld. Als je geen budget hebt, doe het dan niet! Maar los daarvan. Als je jezelf ‘hét Cross Media Network’ noemt, zegt dat je een organisatie bent die zich richt op het versterken van de mediasector, als je het hebt over innovatie én als je bedrijven, overheden en kennisinstellingen uit onze sector met elkaar in contact moet brengen, dan begrijp ik al helemaal niet meer dat je het niet ergens geregeld krijgt om zo’n interessant interview op een betere manier vast te leggen.





5 opmerkingen:

  1. Respect dat je het uitgekeken hebt, wat een bagger. En jammer dat ie zelf geen microfoon heeft, maar zij des te meer. Mijn hemel, wat een droeftoeters zeg die dit maken. Lokale omroep Hilversum ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik werd op je blog geattendeerd, en ik vind hem grappig. Gelukkig is de inhoud van de video interessant. Dat er op de vorm wat aan te merken is kunnen we vanuit onze doelstellingen mee leven. Je bent welkom om onze stagiaires te assisteren bij de registratie, ze leren elke keer weer bij. Overigens heeft René wel een eigen microfoon, zie zijn rechter revers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een slap verweer zeg.
      Jan Rein mag dus jullie gratis stagiaires assisteren, dat zal dan ook wel weer gratis moeten, neem ik aan.
      Zorg gewoon zelf voor betaalde vakmensen en laat die eventueel assisteren door gratis stagiaires.

      Verwijderen
  3. Ja hij heeft een eigen microfoon maar die moet je dan wel aanzetten en vervolgens in je mix gebruiken
    Gr
    Jeroen
    J

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 2 minuten, meer kan ik geluidstechnisch niet aan. Maar ja, ik ben dan ook geen expert, ik ben gewoon een kijker. Unknown schrijft over bagger en droeftoeters, zo'n reactie kunnen we gewoon negeren, dan maakt alleen maar lawaai.

    Ik zou het begrip overstuurde geluid onder de aandacht van de experts willen brengen.
    Rein, het ligt niet aan jou , en ook niet aan jouw computer.

    Dagelijks erger me ik kapot aan, blijkbaar, het gebrek aan vaardigheden van de geluidstechnici die het programma DWDD en Pauw mogelijk maken.

    DWDD. Het hysterischer gebrul van de heer van Nieuwkerk is dagelijks zwaar overstuurd. Bij het gegil over "aan tafel", bij het aan- en afkondigen van artiesten, en bij het gegil en geroffel bij "tot morgen", het is -niet-om-aan-te-horen- . Dat is elke dag, dag in dag uit, het zelfde liedje. Waarom speelt het geluid daar niet op in ? Het is bijna 2016 , daar hebben we ondertussen toch wel iets op gevonden, of gebruiken ze daar ook (O ironie) dagelijks stagiaires ?
    Waarom horen ze dat zelf niet ?
    Waarom doet niemand hier iets aan ?

    Pauw. Min of meer het zelfde, hier gebeurt het alleen bij de aankondiging (we gaan beginnen) , en soms bij de afkondiging, maar het idee is het zelfde.

    Overstuurd, dat zie je toch op je meters ? Je hoort die meters toch door het rood heen tikken ? Vraagt niemand zich af waarom die wijzertjes kromt zijn ?

    Afijn, dat moest ik even kwijt, als reinonline volger.
    Een fijn weekend mensen,
    HET GAAT BEGINNNEN ;-)

    Groet,
    ReneF

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.