maandag 17 april 2017

gevonden

Stop de tijd!

Afgelopen vrijdagochtend, 14 april 2017 om 11.25 uur, plaatste ik een oproep op mijn website. Ik zocht de eigenares van een SD kaartje met vakantiefoto’s dat ik had gevonden bij de Rotterdam Marathon. Linkjes naar dit verhaal zette ik op Facebook en Twitter. Vervolgens deden de social media hun werk.
Vanmiddag om 17.22 uur kreeg ik een mail van de dame die op de foto staat. Zij was in eerste instantie gewaarschuwd door een collega en ik begreep dat ze inmiddels van meerdere personen een bericht over deze zoektocht heeft ontvangen.
We zijn nu vier dagen verder. Mijn Facebookbericht is 52 keer gedeeld, de Tweet is 16 maal geretweet en deze oproep bezorgde mijn weblog maar liefst 50.397 pageviews.
3 dagen, 5 uur en 57 minuten. Zolang (of kort) heeft het geduurd voor de inktvlek degene heeft gevonden die ik zocht. Hoeveel mensen mijn bericht gezien hebben kan ik niet exact nagaan, want het is gedeeld en die berichten zijn weer opnieuw gedeeld en gedeeld. Het was een interessant en grappig experiment, maar hier stopt de zoektocht!

Iedereen die geholpen heeft wil ik, mede namens de eigenares van het fotokaartje, vriendelijk bedanken. Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie het bericht van jullie tijdlijn willen halen, zodat het geen eigen leven blijft leiden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.