vrijdag 11 mei 2018

sorry hoor

Het spijt me. Mijn nederige excuses. Stom van me. Pardon. Ietwat onhandig. Had ik niet moeten doen. Een grove inschattingsfout. Ik lette namelijk even niet op. Bedoelde het niet kwaad. Het was een beetje, hoe zei Maxima dat ookalweer, een beetje... dom. Slordig, op zijn zachtst gezegd. Ik geef het direct toe, knulligheid ten top. Respectloos mijnerzijds. Waarvoor mijn welgemeende verontschuldigingen. Ik steek de hand geheel in eigen boezem. Neem het me alstublieft niet kwalijk. Vergeef mij.
Nee, ja... echt. Sorry, sorry, sorry. 
Ik ga diep door het stof. Gelijk heeft u. Hier kan ik helemaal niets tegenin brengen. Echt niet. Ook dat spijt me. Geen uitvluchten, smoezen of ge-ja-maar. Ik neem de schuld volledig op me. Hoe kan ik het goed maken? Het moet voor u, uw vriendin en tweede leg vreselijk zijn, op deze vroege ochtend. Ik bezorg u zomaar een nare ervaring en dat had ik nooit, maar dan ook nooit mogen doen. Vanzelfsprekend begrijp ik dat u boos bent. Ga gerust nog even uit uw dak. Oh, ik zie een cabrio. Ga dan maar uit uw plaat. Terecht. Scheld me gewoon even uit, ik heb er zelf om gevraagd. Toe maar. Ja, toe maar. Ik kan het hebben.
De boodschap is overigens duidelijk. En nogmaals, ik beken. Het was niet slim en behoorlijk gemakszuchtig van me om mijn auto hier even voor deze automaat te parkeren, toen ik een broodje bij de pomp ging halen. Het spijt me werkelijk vreselijk dat u een paar minuten moest wachten voor u uw bandenspanning kon controleren.

Het is wel weer bijzonder dat ik door mijn onnadenkendheid op deze hemelvaartsdag, al in alle vroegte, iemand heb mogen ontmoeten die zelf kennelijk nooit een foutje maakt of iets onhandigs doet. Heel speciaal. En een fijne dag nog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.