woensdag 3 september 2008

cameraman gezocht

Hilversum. Goed nieuws voor alle jaloerse lezers van dit weblog. Er wordt een cameraman gezocht. Iedereen die denkt dat hij of zij aardig kan filmen wordt uitgedaagd te solliciteren bij DutchView ENG. 
Om precies te zijn zoeken we de nieuwe Klaas. Wat mij betreft liefst een vrouwelijke. Ik zal het uitleggen.
Een paar jaar geleden kwam Klaas bij ons werken. Jong, vriendelijk, enthousiast en sociaal. Een leuk ventje met enige ervaring op het gebied van filmen en volgens de meisjes ziet hij het nog goed uit ook. We hebben Klaas een zetje gegeven en met een paar praktische tips de weg op gestuurd. Ondertussen heeft deze held zich ontwikkeld tot een prima collega en reist hij zoals een jonge cameraman betaamt de hele wereld rond.
Klaas kan je om een boodschap sturen. Inmiddels hebben we een aantal vaste Klaasklanten en wordt er met enige regelmaat gevraagd of we niet meer Klazen in de aanbieding hebben. Kortom, DutchView verhuurt Klaas vaak.
Ik denk dat elk facilitair bedrijf in haar handjes mag wrijven met jongens als Klaas. Mannen die niet zeuren en hard werken. De prijs/kwaliteitverhouding is optimaal en dit soort geeft een onderneming als de onze elan. Bovendien werkt het sfeerverhogend als er op de werkvloer vrolijke jonge mensen rondlopen. 
Ik zou het prettig vinden als er een dame kan worden aangenomen, want zo’n cameramannenbedrijf bestaat -hoe gek- voornamelijk uit mannen. Soms is het prettig als er ook leuke meisjes rondlopen. Die kijken op een andere manier tegen de zaken aan en er zijn ook klanten die het prettig vinden om met een Klazin te werken. 
Het gaat goed met de zaak. Het is ontzettend druk en er zijn de afgelopen jaren een paar goede mensen vertrokken. Tijd voor vers bloed dus. En snel een beetje. Het zou fijn zijn als de nieuwe Klaas voor 5 december inzetbaar is. 

4 opmerkingen:

  1. kan ik bij jou solliciteren?
    Ik ben jullie nieuwe klaas.
    Misschien wel een beetje te oud maar dat mag de pret niet drukken.

    Groeten van Frank ( je vakbroeder )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wil je haar nummer?

    http://www.flickr.com/photos/cinevideogroup/2074336372/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spijtig dat deze klazen altijd in Nederland gezocht worden....
    grzt from belgie
    www.idpictures.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha! Ik ken een Klaas, hij is meestal wel voor 5 december inzetbaar. Die Klaas is alleen niet zo reislustig. Hij reist meestal alleen tussen Zuid-West Europa en Nederland. Hij heeft een hekel aan bussen en vliegtuigen. Daarom verkiest hij meestal de boot. Hij is politiek erg links gekleurd. Hij huurt alleen donkere medewerkers in. Deze klaas is wel wat ouderwets. Hij fietst niet, maar komt nog gewoon ouderwets met paard en al langs. Een van zijn werknemers fietste ooit wel. Maar die had dan weer last van een lekke band. Volgens mij zat daar gewoon een pepernoot in. Ach, kan gebeuren.

    Oh ja, ik heet dan zelf geen Klaas. Maar filmen (en monteren) doe ik al jaren. Ik was ooit bekend als freelance geluidsman. Nu dus al wat jaartjes ook cameraman. En, ik reisde wat verder dan Spanje.
    En tja, of het zin heeft nu nog te reageren op dit bericht van nu zo'n 4 jaar geleden. Maar ik kon het niet laten iets over de goedheilig-cameraman te schrijven ;-)
    Oh well...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.