Imola, Italië. Barney is vrachtwagenchauffeur bij het Super Aguri Team. Wij kennen de kleine Engelsman nog uit de tijd dat hij voor Arrows werkte en een van de mannen rond de wagen van Jos Verstappen was. Met Arrows verdween ook Barney uit het paddock. Hij heeft een paar jaar bij een MotoGP team gewerkt en reed uiteindelijk groente en fruit van Italië naar Engeland toen ze hem belden met het verzoek of hij voor het nieuwe Formule1 team wilde komen werken.
Hoewel hij zich had voorgenomen om nooit meer voor een raceteam te gaan rijden begon het toch gelijk te kriebelen. Barney bedacht zich een dag en koos voor het harde leven van een F1-truckey.
Zijn comeback betekent voor ons oppassen geblazen, want de malloot is altijd in voor een practical joke. Van achteren trekken aan een van de haartjes op je benen is de all-time favorite, maar ook gooien met water, laten schrikken of afleiden tijdens een serieus klusje. En wij pakken Barney dan weer terug op het moment dat het hem slecht uit komt. Lachen om banale grappen in de mannenwereld die Formule1 heet. Simpel, maar altijd leuk.
De vrachtwagenchauffeur vertelde ons dat het tegenwoordig onmogelijk is dat de chauffeurs van de vele F1-trucks ook een rol vervullen tijdens het Grand Prix weekend. Vroeger was het heel normaal dat een truckey ook voor de banden zorgde of de garage schoon hield. Nu kan dat niet meer door de Europese arbeidstijdenwet. Chauffeurs brengen de trucks naar het circuit en vliegen vervolgens naar huis. Op zondag vliegen ze terug naar de plek waar geracet wordt en halen ze de spullen weer op. Daarmee is een deel van de romantiek verdwenen.
Barney zelf is nog steeds truckey, hoewel hij niet meer op de vrachtwagen rijdt. Hij is verantwoordelijk voor het transport van Super Aguri en manus van alles in de pitbox. Als de wagens rijden zit hij op zijn knieën om de vloer schoon te maken. Hij duwt de wagens mee naar binnen, helpt bij de banden, denkt mee met sleutelende monteurs en beheert de voorraad reserve onderdelen. Tussendoor maakt hij roosters voor chauffeurs, controleert hij de trucks en als er echt niets anders te doen is zet hij de altijd glimmende trailers in de wax. Dat is meer dan een dagtaak.
Hard werken, lange dagen en korte nachten. Weinig vrije tijd tijdens het seizoen en net als alle anderen in het paddock altijd ver van huis. Barney noemt het "A way of life".
Hoewel hij zich had voorgenomen om nooit meer voor een raceteam te gaan rijden begon het toch gelijk te kriebelen. Barney bedacht zich een dag en koos voor het harde leven van een F1-truckey.
Zijn comeback betekent voor ons oppassen geblazen, want de malloot is altijd in voor een practical joke. Van achteren trekken aan een van de haartjes op je benen is de all-time favorite, maar ook gooien met water, laten schrikken of afleiden tijdens een serieus klusje. En wij pakken Barney dan weer terug op het moment dat het hem slecht uit komt. Lachen om banale grappen in de mannenwereld die Formule1 heet. Simpel, maar altijd leuk.
De vrachtwagenchauffeur vertelde ons dat het tegenwoordig onmogelijk is dat de chauffeurs van de vele F1-trucks ook een rol vervullen tijdens het Grand Prix weekend. Vroeger was het heel normaal dat een truckey ook voor de banden zorgde of de garage schoon hield. Nu kan dat niet meer door de Europese arbeidstijdenwet. Chauffeurs brengen de trucks naar het circuit en vliegen vervolgens naar huis. Op zondag vliegen ze terug naar de plek waar geracet wordt en halen ze de spullen weer op. Daarmee is een deel van de romantiek verdwenen.
Barney zelf is nog steeds truckey, hoewel hij niet meer op de vrachtwagen rijdt. Hij is verantwoordelijk voor het transport van Super Aguri en manus van alles in de pitbox. Als de wagens rijden zit hij op zijn knieën om de vloer schoon te maken. Hij duwt de wagens mee naar binnen, helpt bij de banden, denkt mee met sleutelende monteurs en beheert de voorraad reserve onderdelen. Tussendoor maakt hij roosters voor chauffeurs, controleert hij de trucks en als er echt niets anders te doen is zet hij de altijd glimmende trailers in de wax. Dat is meer dan een dagtaak.
Hard werken, lange dagen en korte nachten. Weinig vrije tijd tijdens het seizoen en net als alle anderen in het paddock altijd ver van huis. Barney noemt het "A way of life".

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
BeantwoordenVerwijderen»
I like it! Good job. Go on.
BeantwoordenVerwijderen»