zondag 13 mei 2007

ze zeggen ...

Beesel. Een testje: Neem het getal 722. Tel daarbij op de maand waarin de eerste dag van je laatste menstruatie was. Trek van dat getal je leeftijd af. Deel het door de lengte van de penis van je vriend. Vermenigvuldig dat cijfer met de uitgerekende datum. Is de uitkomst een even getal, dan krijg je een meisje. Bij een oneven getal wordt het een jongen. Of toch een meisje.

Als je tussen de ervaringsdeskundigen zit hoor je de gekste verhalen over zwangerschappen. Vooral zwangere vrouwen en moeders wagen zich aan de dolste voorspellingen. Alsof ze na de conceptie opeens massaal gaan geloven in Eucalyptateksten, Jomandabezweringen en Zweinsteingeneuzel.
Bakerpraat.
Aan de omvang van de buik kan je aflezen of het een jongen of een meisje wordt. Anderen zien het aan de streep die wel of niet van de navel naar de schaamstreek loopt. Het licht er natuurlijk wel aan of je met het hoofd naar het noorden of het zuiden slaapt. Of je kont dikker is geworden en hoe vlassig het haar opeens is. Aan de dikte van je bovenarmen kan je het ook zien.
Ga voor de spiegel staan en kijk of je pupillen groter worden als je staart. Dan wordt het een jongen. Of een meisje… Trek daarna het onderste ooglid naar beneden. Zie je een gesprongen adertje in de vorm van een J, dan wordt het een jongen. Als het adertje meer op een M lijkt loop je het risico dat het kind dol is op Mc Donalds.
Onzin natuurlijk. Allemaal.
Alleen de Chinese astrologie kan het antwoord geven op de vraag die je aan de echoscopist niet wilde stellen. Zij hanteren de methode van de zich voortbewegende zaadcellen. Jongensverwekkende spermaatjes zijn sneller dan die van de meisjes. Alleen overleven meisjeszaadjes het langer tussen daad en ovulatie. Snap je?
Alles draait om de timing van de bevruchting. En daarmee kan je leuk rekenen als je niks beters te doen hebt.
Er is zelfs een glazenboltest voor mannen. Want ook uit het gedrag van de aanstaande vader schijn je op te kunnen maken welk geslacht de baby heeft. Belangrijk is de vraag of je eetgewoonten anders zijn dan vóór de zwangerschap. Tsja, lijkt mij logisch. Al haar Filet American heb ik ook opgegeten. Net als haar wijntjes die ik heb gedronken. Alleen aan de Franse kaasjes heb ik me niet gewaagd en dus wordt het een jongen! Of een meisje.

Ik wil het (nog) niet weten. Het antwoord op de vraag komt snel genoeg.

1 opmerking:

  1. Weet er nog wel eentje.
    Doe een draad in een naald en laat de naald naar beneden hangen.Zonder je hand te bewegen
    vraag je in stilte wat het word.
    Gaat de naald dan horizontale bewegegingen maken wordt het een jongen,gaat de naald circeltjes draaien wordt het een meisje;-)
    Ook zo heerlijk betrouwbaar...
    Nog heel even geduld en je weet het zeker.
    groetjes Vivianne

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.