zondag 3 oktober 2010

het schrijvertje

Utrecht. Een volgende stap in de ontwikkeling van het schrijvertje is gezet. Vanaf het komend nummer ben ik columnist van een tijdschrift voor ouders met kinderen van 0 tot 4 jaar, met een oplage van 195.000 stuks en een bereik van 380.000 lezers. Het wordt acht keer per jaar gratis verspreid op 2.925 kinderdagverblijven.
Mijn eerste twee bijdragen zijn inmiddels geschikt bevonden en ik heb een adres doorgekregen waar de factuur naartoe mag. Dinsdagmorgen komt een fotografe, omdat de lezers natuurlijk ook willen zien wie de (grappige) papa is die zijn zielenroerselen met ze deelt. Een freelance journalist gaat nog een afspraak maken voor een interview, omdat ik in het blad ook officieel voorgesteld zal worden.
Dit is nog net geen dagelijkse column in De Volkskrant, maar voor mij een zeer welkome uitdaging. Ik hoop er van te leren en je weet nooit wat er nog meer uit voort komt. Opeens krijg ik te maken met een hoofdredacteur, deadlines en de opdracht me te houden aan een maximum van 300 woorden per bijdrage. Het aantal lezers is vele malen groter dan op mijn eigen weblog en het thema staat vast; de dagelijkse avonturen van een papa. Ik word een soort mannelijke Daphne Dekkers, maar dan anders.




5 opmerkingen:

  1. Complimenten !! Ik ben benieuwd !! Heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. top, man.
    het moest er toch een keer van komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De boekjes van Daphne zijn zeer vermakelijk. Weet zeker dat jouw verhalen er niet voor onderdoen.
    Gefeliciteerd met je nieuwe opdracht in een nieuw medium: stilstaand beeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ezeltje Prik...
    Hier altijd goed gelezen...

    We zijn benieuwd. Van harte.
    De foto in de Stentor (Normaal) moeten we nog opsturen...

    Groet
    Ivo, Nadja, Lise en Tijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.