maandag 18 februari 2013

wat een cameraman nooit tegen de verslaggever moet zeggen...


Het vorig jaar publiceerde ik een lijstje met '10 dingen die je nooit tegen een cameraman moet zeggen!' Eerst hier op mijn weblog en omdat ik veel positieve reacties kreeg van collega's die het herkenbaar vonden, heb ik dit stuk vervolgens ingekort voor mijn maandelijkse column in Broadcast Magazine. In oktober werd het lijstje afgedrukt. 
Weer twee maanden later werd mijn betoog opeens 'viral' in Omroepland toen iemand een scan van het artikel op zijn Facebookpagina zette en collega's dit bericht massaal deelden. Opnieuw kreeg ik van alle kanten reacties.
De leukste ontving ik deze week via vriend en collega Peter van der Linden. Hij sprak in de auto op weg naar een klus over mijn puntenlijst met EenVandaag-verslaggever Herman Zaalberg en die schudde zo een tegen-lijstje uit zijn mouw. 
10 dingen die een cameraman nooit tegen de verslaggever moet zeggen!

Ook dit lijstje is zeer herkenbaar en ik moet eerlijk bekennen dat ik me met enige regelmaat schuldig maak, door een van deze zinnen met een verkeerde intonatie te gebruiken. Maar ik zal mijn leven beteren, de regels in mijn oren knopen en al mijn cameracollega's waarschuwen:

10 dingen... (die een cameraman niet tegen de verslaggever moet zeggen!)
met dank aan Herman Zaalberg (verslaggever bij EenVandaag)


10
Ik ben kapot, 't is laat geworden gisteren...

9
Weer lunchen bij de benzinepomp?

8
Heb het vorige verhaal dat we maakten niet gezien...

7
Momentje, ff de telefoon opnemen!

6
Hoezo moeten we dat draaien? (3x)

5
Ik wil wel een beetje vroeg thuis zijn...

4
Ga je een speelfilm maken, of zo?

3
Eigenlijk draai ik liever geen actualiteiten

2
Je hebt 't wel hoor...

1
Wanneer gaan we eten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.