donderdag 1 september 2016

de laatste keer

Een van de best gedeelde en meest gelezen columns die ik heb geschreven heet ‘Bart en Erik’. Het gaat over de toegevoegde waarde van Algemeen Assistenten in Omroepland en als lichtend voorbeeld heb ik beschreven hoe onmisbaar mijn vrienden Bart en Erik zijn. Zojuist heb ik deze blog uit 2014 nog eens terug gelezen. Een klein beetje weemoedig werd ik er van, want tijden veranderen en goede assistenten blijven doorgaans niet eeuwig assistent. Zo hebben ook Bart en Erik niet stil gezeten.
Erik is tegenwoordig planner bij Facility House Multicam en veel meer dan dat. Gelukkig is hij ook nog af en toe op de vloer als assistent. Bart heeft zich de afgelopen tijd ontwikkeld tot beeldtechnicus en hoofd beeldtechnicus. Hij staat niet meer op de vloer, maar zit nu in de regiewagen achter de knoppen. Dat betekent dus dat hij niet helemaal weg is, maar het is voor mij in ieder geval een groot verschil.
Dik zeven jaar lang hebben we heel wat klussen samen geklaard en op de gekste plekken vele kilometers kabel op staan rollen. Bart is de man die ooit de legendarische uitspraak deed: “Geef mij die kabelgoten maar, dat is echt mijn ding!” Dat zal hem zijn leven lang blijven achtervolgen. Maar op logistiek gebied heb ik super veel van hem geleerd. Dankzij hem weet ik nu hoe je een materiaalwagen hoort in te pakken en dat je bij het uitrollen van kabels al moet nadenken over het opruimen.

Daarom vond ik het zo leuk dat hij gisteren nog één keer mocht invallen als assistent op de werkvloer, tijdens een potje basketbal voor Ziggo Sport. Waarschijnlijk voor de allerlaatste keer heeft Bart een hele avond met zo’n dikke stugge camerakabel achter mij aangehold. Tussen de bedrijven door hebben we heel snel een kiekje gemaakt ter herinnering aan deze memorabele avond. En als we ons over vijfentwintig jaar afvragen wanneer dat nou precies was, dan kunnen we het hier terug vinden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.