De Meern. 'Goedemiddag meneer, U spreekt met de firma Jekannietomonsheen BV. We doen een onderzoek naar onze dienstverlening. Nu vroegen wij ons af of u tevreden bent?'
'Goh, aardig dat U belt. We zaten net te eten en ik moet zo weg, maar voor dit soort onderzoeken maak ik graag tijd.'
'Bent u tevreden?'
'Eh, ja.'
'Oh, nou. Gefeliciteerd. U bent de eerste. Weet u het zeker?'
'Ja.'
'Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat klagen een optie was.'
'Kunt U die tevredenheid indelen op een schaal van 0 tot 43? Nul is niet zo tevreden, drieënveertig is zeer zeer zeer tevreden.'
'Nou, ik denk dat wij op 39 zitten.'
'Mooi meneer. Dan wil ik U alleen nog even vertellen dat we het vanaf de volgende week even hélémaal anders gaan doen. U begrijpt dat wij dat doen om onze dienstverlening te verbeteren.'
'Wat gaat U precies anders doen? Als ik vragen mag…'
'Alles. Het zal u tijd kosten en voor ongemak zorgen, maar daarna is alles beter. Hoewel u daar niets van zult merken.'
'Oh, moet dat?'
'Nee hoor. Niet echt, maar wij houden onze klanten graag bezig.'
'Maar ehm…'
'Als u nu opeens toch gaat klagen, moet ik u doorverbinden met een van onze afdelingen. U kunt kiezen: 1 is voor verwarringzaaien-onder-klanten, 2 voor lastigopzeggen, 3 voor kastjemuurkastje of 4 voor gedoegedoe. Goedendag!'
'Goh, aardig dat U belt. We zaten net te eten en ik moet zo weg, maar voor dit soort onderzoeken maak ik graag tijd.'
'Bent u tevreden?'
'Eh, ja.'
'Oh, nou. Gefeliciteerd. U bent de eerste. Weet u het zeker?'
'Ja.'
'Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat klagen een optie was.'
'Kunt U die tevredenheid indelen op een schaal van 0 tot 43? Nul is niet zo tevreden, drieënveertig is zeer zeer zeer tevreden.'
'Nou, ik denk dat wij op 39 zitten.'
'Mooi meneer. Dan wil ik U alleen nog even vertellen dat we het vanaf de volgende week even hélémaal anders gaan doen. U begrijpt dat wij dat doen om onze dienstverlening te verbeteren.'
'Wat gaat U precies anders doen? Als ik vragen mag…'
'Alles. Het zal u tijd kosten en voor ongemak zorgen, maar daarna is alles beter. Hoewel u daar niets van zult merken.'
'Oh, moet dat?'
'Nee hoor. Niet echt, maar wij houden onze klanten graag bezig.'
'Maar ehm…'
'Als u nu opeens toch gaat klagen, moet ik u doorverbinden met een van onze afdelingen. U kunt kiezen: 1 is voor verwarringzaaien-onder-klanten, 2 voor lastigopzeggen, 3 voor kastjemuurkastje of 4 voor gedoegedoe. Goedendag!'
Meesterlijk geschreven!
BeantwoordenVerwijderen