De Meern. Vanmorgen werd ik gebeld door iemand die zich De Mol noemde. Hij had op de site van Frits van Eldik de verwijzing naar mijn weblog gevonden en de verhaaltjes over Formule1 gelezen. Nu dacht hij dat ik een kenner was en wilde deze man even met me praten. Ik moest hard lachen om de woorden kenner en deskundige, maar voelde me wel gevleid.
De aardappelstem wilde weten wat ik van het Midland F1 Racing Team vond en of het een goed idee was om dit te kopen. Ik denk niet dat ik ooit een Formule1 team zou kopen, ook al had ik veel te veel geld, maar dat heb ik niet gezegd. Ik heb gejuicht, geapplaudisseerd en heel hard hulde door te telefoon geroepen. Ook heb ik gezegd dat het Midland team op dit moment het aller beste team zou zijn om te kopen. Er is immers geen enkel ander team te koop.
En of ik nog een leuke naam wist voor dit team. Zelf zat Mol te denken aan Koersk F1. Toch nog een beetje Russisch, er zit ook iets in van Lost Boys, het heeft een link met de duikboottechnologie van Joepie van den Nieuwenhuyzen en de ongezellige hospitalityunit van het team hoeft niet aangepast te worden. Koersk sluit ook goed aan bij een aantal andere potentiële Nederlandse investeerders. Trust, Sence en Simplicity, Shell helpt en CO2.
Verder denken we aan U-bocht constructies en de auto's krijgen ook de namen U1, U2 etc. Vooral de presentatie van het tweede type wordt spectaculair opgeluisterd door een Engels bandje. Voor die gelegenheid ontwikkelen we ook geen monocock, maar een Bonocock.
Ik zei dat ik dit laatste misschien een tikkeltje te ver gezocht vond en dat ik er nog even over na wilde denken, maar dat ik Koersk F1 zeker explosief vond klinken. Toen was het tijd voor de adviezen, ideeën en tips van de deskundige. Ik stak van wal.
Direct na de overname zou ik het tentje op de pitwall door De Boer Partytenten laten uitbreiden, zodat enorme aantal belangrijke types plaats kan nemen bij de monitoren. Wel op tijd nieuwe radio's en headsets kopen, want als je zo'n grote hoeveelheid moet hebben, dan is de levertijd lang.
De T-Car zou ik verkopen. Dat ding staat hopeloos in de weg voor alle vips en very very vips die een plek moeten hebben in de garage tijdens de trainingen, de kwalificatie en de race. Bovendien wordt de T-Car toch maar zelden gebruikt, dus misschien levert het nog wat geld op.
Ik heb geadviseerd om iets te doen met Premier Balkenende. Ze zeggen dat die man een heel land kan managen én racefan is, dus hij moet zeker in staat zijn om een strategie voor een Grand Prix te bedenken. Bovendien is het een zegen voor het land als hij het volgend jaar niet in het torentje, maar op de pitwall zit.
Eventuele criminele geldschieters kunnen gewoon in de box aanwezig zijn tijdens een race, als ze maar een helm op zetten. Deze zware jongens kunnen dan eventueel tijdens een pitstop ingezet worden met de krik. Als ze de belastingdienst kunnen tillen is het opliften van een raceauto geen enkel probleem.
Christijan Albers moet zo snel mogelijk vertrekken naar een beter team. Ondanks de gigantische Nederlandse investeringen in team Koersk F1, is Chris daar natuurlijk veel te goed voor. Hij moet naar Mc Laren of Ferrari en niet blijven hangen bij de mensen die altijd in hem geïnvesteerd hebben. Dat is logisch. Inpakken en weg wezen.
Het is misschien wel leuk om Jos Verstappen weer eens van stal te halen. Zeker als ook zijn goede vriend Michel P. in 2007 weer terug komt in het (pad)DOK en misschien zelfs medeaandeelhouder wordt van dit team.
Dat brengt me direct op het volgende gratis adviesje. Laat Oerlemans een docusoap maken over de opkomst en ondergang van Koersk F1. Een mogelijke titel zou zijn 'De bodemloze put.' Met die Nederlandse ego's aan boord zijn alle afleveringen verzekerd zijn van voldoende intriges. En elke keer een spannende cliffhanger; Houdt het team het hoofd boven water tot de volgende Grand Prix? Of niet…
De Mol vroeg naar mijn dieet. Ze zoeken namelijk nog een paar zwaargewichten voor Koersk F1. Even dacht ik dat hij mij wilde hebben als eerste rijder, dus zei ik dat het besturen van een Bora in mijn geval al levensgevaarlijk is, maar toen bleek dat ze mij in gedachten hadden voor de on-board camera's.
Of ik het leuk zou vinden om met een van de coureurs mee te rijden tijdens de race. Ik adviseerde hem voor dit baantje een goedkopere kracht te zoeken, maar heb wel aangegeven dat we altijd kunnen praten over de functie van teambaas.
Of de plannen uiteindelijk allemaal door gaan is nog maar zeer de vraag. Mij is gebleken dat De Mol een uitstekend gevoel voor humor heeft en het zou zo maar kunnen dat hij ons allemaal in de maling heeft genomen. Dan gaat die hele deal opeens niet door.
Voor de zekerheid heb ik toch maar even aangegeven dat ik beschikbaar ben.
Met de wetenschap van nu wordt het verhaal alleen maar mooier.
BeantwoordenVerwijderenIs het trouwens waar dat sommige cameralenzen geslepen worden door oude zigeunervrouwtjes, die ook zeer bedreven zijn in kaartspelletjes?