Boedapest. Elk zichzelf respecterend televisieprogramma heeft een producer. In stom Nederlands, niet denigrerend bedoelt, een regelneef. Niet te verwarren met de producent; dat is een leidinggevende. De producer of productiemedewerker voert de plannen uit. Hij krijgt alles op zijn bord, staat op locatie tot zijn enkels in de modder en krijgt als er iets mis gaat alle stront over zich heen. Een leuk baantje dus!
Vaak wordt de produktie van televisieprogramma's gedaan door schattige meisjes. Het is ook regelmatig een opstapje voor de zoon of dochter van. Zeker bij grote productiemaatschappijen werken te veel onervaren blonde meisjes op deze functie. Kennelijk vinden mannen in de leiding het een leuk baantje voor aantrekkelijke jonge snotjes, maar daarmee onderschatten ze het vak hopeloos. Een goede producer is goud waard.
Als vooraf alles goed is geregeld, wordt tijdens een draaidag efficiënt gewerkt. Ook is ritselen in deze tijd belangrijk, want een producer moet op de centjes letten. De allerbeste producers zorgen vooral goed voor de crew en gasten. Als de programmamakers en alle overige mensen die je nodig hebt voor een televisie-uitzending optimaal gemotiveerd is om er iets van te maken, dan gaat alles sneller en beter.
Hoe simpel het ook klinkt, maar een goede catering doet vaak wonderen. Niemand werkt lekker met een hongerig gevoel en als je het slim organiseert, dan kan de ploeg ook weer snel verder. Het is maar één voorbeeldje.
Helaas maak ik zo nu en dan de ware prutsers mee. Amateurs die geen idee hebben hoe belangrijk ze eigenlijk zijn. Gelukkig ken ik ook een paar toppers. Ik noem geen namen, omdat ik bang ben dat ik er eentje vergeet. En alle anderen zouden kunnen denken dat ze tot de knoeiers behoren, maar er is natuurlijk ook een grote groep fijne collega's die hun vak verstaan, maar net niet het uitzonderlijk talent hebben om ver boven het maaiveld uit te steken.
De naam Michael Maas mag wèl eens genoemd worden. Hij is al jaren de locatieproducer van de Nederlandse Formule1 uitzendingen. Het is een multifunctionele duizendpoot met een groot hart. Op het circuit heeft hij de bijnaam Barney, van Barney Rubble, en hij lijkt inderdaad op de buurman van Fred Flinstone.
De producer van RTL GP op locatie onderhoudt de contacten met de teams, de organisatie en met alle televisiestations die op het circuit vertegenwoordigd zijn. Hij betaalt onze rekeningen, zorgt voor goede hotels, boekt vluchten, organiseert huurauto's, maakt afspraken voor interviews, regelt telefoonlijnen of internetverbindingen, ritselt uitnodigingen voor feestjes en weet overal een goed restaurant te vinden.
Michael zorgt er elke morgen voor dat iedereen in ons clubje precies weet wat hem de rest van de dag te doen staat, met zijn Morning Call. Tussen de bedrijven door monteert hij een deel van onze filmpjes als editor/regisseur en tijdens de live-uitzendingen zit hij naast Olav in de commentaarcabine.
's Avonds zorgt hij voor vertier door telkens weer te frauderen in ons (on)belangrijke interne F1-gokspelletje. Je vraagt je af of deze man in een grandprix weekend nog tijd heeft om te slapen, maar zelfs dat kan hij heel goed.
Dit is het schoolvoorbeeld van een top producer zonder natuurlijke vijanden en met een hoog aaibaarheidsgehalte. Een soort Sint Bernardhond. Overal waar hij komt staan de hospitalitymeisjes klaar om te zoenen. Pr-dames trekken hun agenda's, rijders zwaaien vrolijk alsof er een pitspoes voorbij komt en televisiecollega's knikken respectvol. Deze man heeft zijn zaken voor elkaar.
Vaak wordt de produktie van televisieprogramma's gedaan door schattige meisjes. Het is ook regelmatig een opstapje voor de zoon of dochter van. Zeker bij grote productiemaatschappijen werken te veel onervaren blonde meisjes op deze functie. Kennelijk vinden mannen in de leiding het een leuk baantje voor aantrekkelijke jonge snotjes, maar daarmee onderschatten ze het vak hopeloos. Een goede producer is goud waard.
Als vooraf alles goed is geregeld, wordt tijdens een draaidag efficiënt gewerkt. Ook is ritselen in deze tijd belangrijk, want een producer moet op de centjes letten. De allerbeste producers zorgen vooral goed voor de crew en gasten. Als de programmamakers en alle overige mensen die je nodig hebt voor een televisie-uitzending optimaal gemotiveerd is om er iets van te maken, dan gaat alles sneller en beter.
Hoe simpel het ook klinkt, maar een goede catering doet vaak wonderen. Niemand werkt lekker met een hongerig gevoel en als je het slim organiseert, dan kan de ploeg ook weer snel verder. Het is maar één voorbeeldje.
Helaas maak ik zo nu en dan de ware prutsers mee. Amateurs die geen idee hebben hoe belangrijk ze eigenlijk zijn. Gelukkig ken ik ook een paar toppers. Ik noem geen namen, omdat ik bang ben dat ik er eentje vergeet. En alle anderen zouden kunnen denken dat ze tot de knoeiers behoren, maar er is natuurlijk ook een grote groep fijne collega's die hun vak verstaan, maar net niet het uitzonderlijk talent hebben om ver boven het maaiveld uit te steken.
De naam Michael Maas mag wèl eens genoemd worden. Hij is al jaren de locatieproducer van de Nederlandse Formule1 uitzendingen. Het is een multifunctionele duizendpoot met een groot hart. Op het circuit heeft hij de bijnaam Barney, van Barney Rubble, en hij lijkt inderdaad op de buurman van Fred Flinstone.
De producer van RTL GP op locatie onderhoudt de contacten met de teams, de organisatie en met alle televisiestations die op het circuit vertegenwoordigd zijn. Hij betaalt onze rekeningen, zorgt voor goede hotels, boekt vluchten, organiseert huurauto's, maakt afspraken voor interviews, regelt telefoonlijnen of internetverbindingen, ritselt uitnodigingen voor feestjes en weet overal een goed restaurant te vinden.
Michael zorgt er elke morgen voor dat iedereen in ons clubje precies weet wat hem de rest van de dag te doen staat, met zijn Morning Call. Tussen de bedrijven door monteert hij een deel van onze filmpjes als editor/regisseur en tijdens de live-uitzendingen zit hij naast Olav in de commentaarcabine.
's Avonds zorgt hij voor vertier door telkens weer te frauderen in ons (on)belangrijke interne F1-gokspelletje. Je vraagt je af of deze man in een grandprix weekend nog tijd heeft om te slapen, maar zelfs dat kan hij heel goed.
Dit is het schoolvoorbeeld van een top producer zonder natuurlijke vijanden en met een hoog aaibaarheidsgehalte. Een soort Sint Bernardhond. Overal waar hij komt staan de hospitalitymeisjes klaar om te zoenen. Pr-dames trekken hun agenda's, rijders zwaaien vrolijk alsof er een pitspoes voorbij komt en televisiecollega's knikken respectvol. Deze man heeft zijn zaken voor elkaar.
Micheal Maas is een topper!!!!
BeantwoordenVerwijderen