woensdag 3 oktober 2007

breaking news !!!

Dikke kans dat het Sinterklaasfeest dit jaar niet door gaat. De Pieten maken er een puinhoop van en het is nog maar de vraag of alle pakjes op tijd in Nederland zullen arriveren.

Ik mag natuurlijk niet uit de school klappen over alles wat ik de afgelopen dagen heb gezien, maar ik moet jullie wel waarschuwen. Verheug je niet te hard op de komst van Sinterklaas, want het dreigt dit jaar helemaal in de soep te lopen.
Zoals ik het nu kan overzien -na drie dagen draaien voor het Sinterklaas Journaal- staat het er niet best voor. Er gaat erg veel mis en de Sint moet nog heel wat problemen tackelen voor hij voet aan wal kan zetten in Kampen. Als dat al lukt is het nog geen pakjesavond.
Ik ken natuurlijk niet alle details en wat ik weet mag ik hier niet zeggen, maar ik heb schokkende misstanden gezien. Pieten zonder veren die nog geen pepernoot kunnen bakken. Zwarte Pieten die niet eens via een regenpijp op de daken konden klimmen en zelfs een domme Piet die dacht dat hij gekleurde eieren moest verstoppen. Het is rampzalig.
De hoofdpiet werd er compleet moedeloos van. Het zou mij niks verbazen als hij zijn ontslag gaat indienen bij Sinterklaas. En alsof dat nog niet het ergste is moet ik ook zwijgen over de toestanden rond het paard van Sinterklaas.
Ik weet ook wel dat het nog lang ziet zover is, dat er ieder jaar iets aan de hand is en dat het tot nu toe altijd weer goed komt, maar het moet een keer echt mis gaan. En volgens mij is het dit jaar zo ver.
Ik reken in ieder geval nergens op wat Sinterklaas betreft. Op 5 december ga ik gewoon werken.

7 opmerkingen:

  1. Goh, geen gekleurde Pieten dit jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die witte handen zijn misschien wat overdreven ;-)

    Benieuwd hoe dit gaat aflopen verder, je hebt ons in ieder geval erg nieuwsgierig gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeeeeeh,spannend..
    Het grote dikke boek van de Sint is toch niet per ongeluk ook nog zoekgeraakt?
    Sinterklaastijd,gezelligheid...
    groetjes Vivianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ reul: Goed gezien. Een reden om de foto maar even weg te halen. Was gemaakt tijdens de repetitie...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En wat ga je Art nu vertellen? Toch wel erg vervelend zijn eerste Sinterklaasfeest en nu dit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. breng Art maar naar oma,daar komt de Sint aaaaaaltijd met pakjes voor brave! kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wie heeft er "vroeger"niet huilend voor de tv gezeten omdat de Sint weer niet kon komen. Trauma's, het ergste is dat je het elk jaar weer geloofde dat hij niet kwam. Zat je dan met je schoen, wortel en speculaas voor de tv. Inmiddels weet ik wel beter, maar maken we keiki nu hetzelfde wijs.....toch wel zielig he en dan vertellen dat je niet mag jokken.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.