donderdag 31 mei 2012

koekoek (#PP12 - 2)


Als blogger ben je altijd en overal op zoek naar een goed verhaal. Soms is het zoeken en schrapen, even later wordt iets heel bruikbaars in je schoot geworpen. Zo had ik deze week het verhaal over de laatste minuten voor aanvang van een optreden al in gedachten. (zie: achter de schermen #PP12 - 1) Ik moest het alleen nog even opschrijven toen ik zondagavond bedacht hoe leuk het zou zijn als ik er ook een toepasselijke foto bij kon plaatsen. Dus greep ik vlak voor het optreden van Linkin Park naar mijn Ixus.
Terwijl mijn collega's speurden naar schattige snoesjes en guitige grietjes zoomde ik in op een van de grote videoschermen aan de zijkant van mainstage. Ik stond op dat moment zelf bij camera 1. Dat is achter het publiek en daar vandaan had ik een beter zicht op die schermen dan op de leuke meisjes in het publiek.
Ik drukte een paar keer af. De eerste foto was niet scherp. Een tweede bewogen en op de derde stond alleen een grote mensenmassa. Het wachten was op de kiek van een leuk meisje dat mijn verhaal zou kunnen ondersteunen.
De hele fotoshoot zal geen halve minuut geduurd hebben, maar ik moet bekennen dat ik even afgeleid was. Wel hoorde ik de regisseur aan een collega vragen of hij met een ruim shot wilde beginnen en dan snel in kon zoomen op het volgende slachtoffer. Een nieuwe variant van het spelletje. Ik hoopte dat er nu een bruikbare babe in beeld zou komen, dan kon ik de fotocamera snel opbergen en me weer concentreren op mijn werk. Ik had wel iets, maar was nog niet helemaal tevreden. 
'Nog eentje!', dacht ik bij mezelf. 
Weer hoorde ik de regisseur de cue geven voor een volgende crashzoom: 'Begin jij ook maar ruim 2.'
'En 2!'
Op het scherm verscheen een ruim totaal van het publiek, gedraaid vanaf het podium. 'En zoom maar in!', zei de regisseur nog. Ik drukte met mijn vinger het knopje van mijn fototoestelletje in en een fractie van een seconde later zag ik mezelf beeldvullend op dat scherm. Ze hadden mij voor de grap in beeld genomen. Heel even. En ik heb er geheel toevallig nog een foto van gemaakt ook. 

Koekoek!


(wordt vervolgd)









2 opmerkingen:

  1. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik heel trots op je ben. Wat heb je toch een prachtbaan en wat geniet je daar zelf toch enorm van. Mooier kan toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In die drie dagen komen er zoveel beelden langs, zeker ook op het grote scherm, dus extra grappig dat ik me dit nog welecht kan herinneren, is natuurlijk ook'off the grid'.
    Superleuk om kijkje achter de coulissen te krijgen via de erg lekker geschreven blog.
    Ik was zelf erg blij dat ik alleen op zondag on duty was dus met volle teugen van Springsteen kon genieten.
    Ik ga je blog in de gaten houden, top!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.