donderdag 19 januari 2017

nooduitgang

'Zeg!' riep een man van beneden naar mijn collega van Camera 2, 'Weet je wel dat je voor een nooduitgang staat?'
'Ja, hoor,' antwoordde de zeer ervaren cameraman op zijn allervriendelijkst. 'Maar daar is nog een deur.' Hij wees op de nooddeur twee meter verderop.
'Dat kan wel wezen, maar in geval van nood mag die doorgang niet geblokkeerd worden,' riep de strenge meneer.
'Nou, maakt u zich geen zorgen,' zei mijn collega. 'In dat geval ben ik als eerste weg. Dan is hier ruimte zat!'
 Waarop de man bloedserieus naar de cameraman riep: 'Maar in geval van paniek moet je wel eerst die camera over de railing gooien!'
 
De cameraman was even stil. Liet deze mededeling kort bezinken en zei toen: 'Ja hoor, is prima!'
 Veiligheid boven alles, zullen we maar zeggen. 
Het werd vervolgens een fijne avond en gelukkig raakte mijn collega niet in paniek. Hij heeft de camera niet op mensen hoeven gooien die de vluchtdeur onder hem wilden nemen en aan het eind van de avond hebben we het dik twee ton kostende apparaat weer keurig netjes ingepakt.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.