donderdag 9 februari 2017

stickers II

Op 12 maart van het vorig jaar schreef ik een blog over de nieuwe stickers van NEP. De insteek van dit verhaal was dat de apparatuur waar wij mee werken vaak langer mee gaat dan de naam van een facilitair bedrijf. Op de gekste plekken kom je nog oeroude logo’s en stickers tegen. Ik vind dat eigenlijk wel mooi, een stukje NOStalgie.
Daarom schrok ik ook toen ik hoorde dat, mede naar aanleiding van deze grappig bedoelde column, bij verschillende firma’s in de uitgifte de opdracht was gegeven om alle oude logo’s zo snel mogelijk te verwijderen en waar nodig te vervangen voor nieuwe stickers. Dat was niet mijn bedoeling!
Vervolgens ben ik foto’s gaan maken van de oude stickers die ik tegen kwam op statieven, haspels en andere accessoires die blijkbaar lang mee gaan in Omroepland. Het is in een jaar tijd een aardige collectie geworden. De belangrijkste namen heb ik inmiddels wel, al hoop ik nog een keer iets mee te krijgen dat uit de boedel van Kalanos komt. Het mooist vind ik statieven waar nog NOS op staat, omdat die van vóór 1988 moeten zijn, toen het NOB werd opgericht. Die dingen hebben hun geld inmiddels wel opgebracht.


Hier een kleine selectie van de oude bedrijfsnamen die ik het afgelopen jaar tegen kwam:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.