Indianapolis. Voor de voorbeschouwing op de race zondag heeft Olav een lang interview gemaakt met Cees van der Grind, de Bridgestone bandenman die voor Michael Schumacher werkt. Het gesprek ging onder andere over de concurrentiestrijd met Michelin en de veiligheid van de banden in Formule1. Om dat gesprek van ongeveer tien minuten op te leuken heb ik beelden gemaakt van Cees in actie.
Ik stond net voor de pitbox van Ferrari, gefocused op Michael Schumacher en Cees van der Grind toen broer Ralf Schumacher had van de baan spinde en zijn auto opvouwde tegen de muur.
Michael bleef stoïcijns naar de monitor, die voor zijn neus op de auto stond, kijken. Er was druk overleg tussen de mannen van Bridgestone, want snel was duidelijk dat Ralf vlak voor zijn crash een probleem had gehad met zijn achterband. Jean Todt en Ross Brawn kwamen bij Cees informeren en ik kon aan de handgebaren zien dat hij een gedetailleerde reconstructie of analyse maakte van wat er met de Michelinband gebeurd kon zijn. Ralf had gelukkig niets heel ernstigs. Hij is naar het ziekenhuis gebracht voor een hersenscan, maar ze hebben niets gevonden. Na twintig minuten kon Michael de baan weer op. Ik had inmiddels alle beelden die ik moest maken, mede dankzij de plotselinge actie rond mijn hoofdpersoon. Ralf bedankt!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.