zaterdag 4 februari 2006

cola

Turijn. Op het dak van de taxi staat een bord met reclame voor een powerdrankje, op de deuren zijn stickers geplakt en ook in de auto hangen reclameuitingen. De correspondent waarmee ik op pad ben vraagt aan de chauffeur hoeveel het rondrijden met deze sponsoring hem oplevert. 250 euro, als de slogans van december tot en met maart op de taxi blijven zitten. In eerste instantie lijkt dat niet veel tot je in de stad om je heen kijkt en ziet dat veel taxi's gesteund worden door de drankjes van Coca Cola.
Deze Olympische hoofdsponsor heeft het in Italiƫ niet gemakkelijk. De fakkeltocht door het land wordt al weken geplaagd door protesten van fanaten die iets tegen de frisdrankleverancier hebben en hele steden of deelgemeenten zijn tegen de komst van de Olympische vlam, omdat deze gesponsord wordt door het colamerk. De fabrikant doet iets verkeerd in Zuid-Amerika, maar het wordt mij niet precies duidelijk wat. Ook de taxichauffeur weet dat niet en hij is gewoon blij met de extra centen die hij in zijn zak mag steken. Het gouden drankje waarvoor de taxi reclame maakt is nieuw en de chauffeur kent het niet. Wat hem betreft haal je pas echt 'energy' uit een goede Italiaanse espresso.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.