Hilversum. Dit is de omroep, spreek ik met onze producent?
We willen het even hebben over dat programma waar wij een tijdje geleden zo enthousiast over waren. Nu hebben ik de ruwe montage van de eerste aflevering gezien en zijn we toch niet meer zo tevreden. Het lijkt weliswaar op de pilot en het voldoet qua stijl en inhoud aan het doorgesproken format, maar we willen ons er nou eenmaal graag mee bemoeien.
Het kan altijd beter.
Mijn zoontje van drie heeft meegekeken en die vond dat de montage niet snel genoeg is. Volgens mijn vrouw is het camerawerk te heftig. Zelf vind ik de kandidaten niet briljant. Ik heb niks met ze en krijg er ook niets mee. We hadden wel gevraagd om jonge types, maar deze hebben eigenlijk geen verhaal.
Wij vragen ons nu af wat de noodzaak van dit programma is? En die vormgeving, is dat wel iets voor de tijd waarop wij de uitzendingen hebben geprogrammeerd? 's Avonds na tienen krijg je toch een ander publiek dan op het oorspronkelijke tijdstip, om zeven uur.
Wat vinden jullie er zelf van?
De kritiek moeten jullie niet te zwaar opnemen. Het is niet persoonlijk. In principe hebben we nog vertrouwen in de regisseur, de redactie en het hele productieteam. Maar er zijn een aantal keuzes die wij niet zo gemaakt zouden hebben.
Ik heb ze in een mailtje gezet. In je inbox zit een bericht met een stuk of twintig puntjes die jullie even op de i moeten zetten. Het zijn eenvoudige aanpassingen, waardoor het format hooguit een klein beetje veranderd. En ach, van het originele idee is toch al niet meer zo veel over. Maakt dat nog iets uit?
Misschien kan je een en ander oplossen door sommige shots korter te laten staan en andere shots iets op te lengen. Jullie hebben hopelijk voor de zekerheid veel extra materiaal gedraaid.
Wat nou, geen geld en geen tijd?
We verwachten van een professionele producent dat hij de hermontage voor zijn rekening neemt. Probeer het anders te verhalen op de facilitaire bedrijven. Geef ze desnoods ergens de schuld van en ding riante kortingen af. Als het nodig is kunnen wij ze ook nog een beetje onder druk zetten. Wij dreigen in dit soort situaties altijd onze toekomstige klussen bij een ander neer te leggen.
Ja, de omroep is ook nerveus over marktaandelen en kijkcijfers. Daarom hebben we de uitzendingen naar voren gehaald. We realiseren ons dat de druk op de productie nu nog groter wordt, maar van afraffelen kan geen sprake zijn. Ook al is het budget te krap, we rekenen er op dat de kwaliteit er niet onder leidt. Jullie zijn toch altijd zo creatief met mensen en middelen…
We horen wel of we vanavond of morgen een dvd met wijzigingen tegemoet kunnen zien. En laat je niet van de wijs brengen, morgen roepen we toch weer wat anders. Reken er de komende weken niet op dat je weet waar jullie aan toe zijn.
En nogmaals, trek het je niet aan. Dit is onze werkwijze. Zo vermoorden wij elk briljant format en helpen we iedere potentiƫle kijkcijferhit naar de verdommenis.
Zeg, de groeten… Doei, doei.
We willen het even hebben over dat programma waar wij een tijdje geleden zo enthousiast over waren. Nu hebben ik de ruwe montage van de eerste aflevering gezien en zijn we toch niet meer zo tevreden. Het lijkt weliswaar op de pilot en het voldoet qua stijl en inhoud aan het doorgesproken format, maar we willen ons er nou eenmaal graag mee bemoeien.
Het kan altijd beter.
Mijn zoontje van drie heeft meegekeken en die vond dat de montage niet snel genoeg is. Volgens mijn vrouw is het camerawerk te heftig. Zelf vind ik de kandidaten niet briljant. Ik heb niks met ze en krijg er ook niets mee. We hadden wel gevraagd om jonge types, maar deze hebben eigenlijk geen verhaal.
Wij vragen ons nu af wat de noodzaak van dit programma is? En die vormgeving, is dat wel iets voor de tijd waarop wij de uitzendingen hebben geprogrammeerd? 's Avonds na tienen krijg je toch een ander publiek dan op het oorspronkelijke tijdstip, om zeven uur.
Wat vinden jullie er zelf van?
De kritiek moeten jullie niet te zwaar opnemen. Het is niet persoonlijk. In principe hebben we nog vertrouwen in de regisseur, de redactie en het hele productieteam. Maar er zijn een aantal keuzes die wij niet zo gemaakt zouden hebben.
Ik heb ze in een mailtje gezet. In je inbox zit een bericht met een stuk of twintig puntjes die jullie even op de i moeten zetten. Het zijn eenvoudige aanpassingen, waardoor het format hooguit een klein beetje veranderd. En ach, van het originele idee is toch al niet meer zo veel over. Maakt dat nog iets uit?
Misschien kan je een en ander oplossen door sommige shots korter te laten staan en andere shots iets op te lengen. Jullie hebben hopelijk voor de zekerheid veel extra materiaal gedraaid.
Wat nou, geen geld en geen tijd?
We verwachten van een professionele producent dat hij de hermontage voor zijn rekening neemt. Probeer het anders te verhalen op de facilitaire bedrijven. Geef ze desnoods ergens de schuld van en ding riante kortingen af. Als het nodig is kunnen wij ze ook nog een beetje onder druk zetten. Wij dreigen in dit soort situaties altijd onze toekomstige klussen bij een ander neer te leggen.
Ja, de omroep is ook nerveus over marktaandelen en kijkcijfers. Daarom hebben we de uitzendingen naar voren gehaald. We realiseren ons dat de druk op de productie nu nog groter wordt, maar van afraffelen kan geen sprake zijn. Ook al is het budget te krap, we rekenen er op dat de kwaliteit er niet onder leidt. Jullie zijn toch altijd zo creatief met mensen en middelen…
We horen wel of we vanavond of morgen een dvd met wijzigingen tegemoet kunnen zien. En laat je niet van de wijs brengen, morgen roepen we toch weer wat anders. Reken er de komende weken niet op dat je weet waar jullie aan toe zijn.
En nogmaals, trek het je niet aan. Dit is onze werkwijze. Zo vermoorden wij elk briljant format en helpen we iedere potentiƫle kijkcijferhit naar de verdommenis.
Zeg, de groeten… Doei, doei.
Wat ga je overhouden als je geen eigen inbrng meer hebt, "de Fabeltjeskrant" ? Trek het je niet aan ;)
BeantwoordenVerwijderenIk ben nog steeds blij dat ik wat anders ben gaan doen. Ook dankzij dit verhaaltje weer. De muur van mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn en de tijd die er in gestoken wordt... Om nog maar te spreken over geld dat weggegooid wordt.
BeantwoordenVerwijderenBrrr...
Kun je niet beter voor jezelf beginnen? Beetje commercials draaien, promootjes, korte stukjes... Je netwerk is groot zat! :)