vrijdag 14 maart 2014

Geef uw mening!

Beste Makro, Staatsloterij, Kind&Co, Ziggo, Vodafone, Blackberry en Hema,

Onlangs hebben wij contact met elkaar gehad. Naar aanleiding van dit contact heeft u mij via de mail een enquête toegezonden met het verzoek om deze in te vullen. Een klanttevredenheidsonderzoek. Het zou slechts een paar minuten van mijn kostbare tijd kosten en mijn gegevens werden anoniem verwerkt.
Ik heb dit, op uw verzoek, uiteraard keurig gedaan. Ook omdat ik het belangrijk vind dat u de service kunt optimaliseren. Het is altijd prettig om te horen dat een bedrijf of organisatie de kwaliteit van dienstverlening en haar communicatie graag optimaal wil afstemmen om mijn verwachtingen. Ik vind dat een hele eer!
Daarom wil ik ook graag iets terug doen. Ik vind dat ik dan ook een goede klant moet zijn. Daarvoor doe ik erg mijn best. Vandaar dat ik zeer benieuwd ben of uw organisatie ook tevreden is over mij. Ik zou het daarom op prijs stellen wanneer u uw mening over mij als klant zou willen aangeven.
Een klanttevredenheidsonderzoek, maar dan andersom. Klant onderzoekt tevredenheid.
Ik heb een kleine enquête opgesteld en zou u vriendelijk doch dringend willen vragen om deze in te vullen. Het geven van uw mening duurt ongeveer 5 minuten. Deelname is anoniem en uiteraard worden uw gegevens vertrouwelijk behandeld. Ik neem hierna alleen contact met u op als u daar zelf expliciet om vraagt.

Uw feedback is belangrijk voor mij!

Klik op de volgende link om aan dit onderzoek deel te nemen:


Bij voorbaat hartelijk dank voor uw tijd en moeite.

Met vriendelijke groet,
Jan Rein Hettinga






2 opmerkingen:

  1. Beste Klant,
    dank voor de toegezonden enquete. Verfrissend idee, zeer eigentijds. We hebben de enquete natuurlijk ingevuld, want het kostte maar weinig tijd. Viel ons wel op dat sommige stemresultaten volledig afwijken van de gekozen opties. Alsof de enquete al een eigen mening heeft. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zo zijn de speregels niet. Als de klanten ons nu ook al de antwoorden in de mond gaan leggen, waar blijven wij dan als eerlijke handel? Bovendien als al onze klanten ons gaan bestoken met deze vragenlijstjes dan hebben we dadelijk niet eens meer tijd om onze klanten te helpen en kloppen onze eigen enquetes ook niet meer want wie heeft daar nog tijd voor en vult ze in? Vullen we dan onze eigen enquete in?
    Nee meneer Hettinga een totaal onwenselijke situatie. Ik verzoek u dan ook vriendelijk doch dringend om ons geen enquetes meer toe te sturen noch over uw eigen koopgedrag noch over dat van anderen. Gewoon bij ons blijven kopen en onze onderzoekjes invullen. Dan blijft de wereld overzichtelijk. Laten we het wel gezellig houden.

    Met vriendelijke groet,

    Ank Ette

    No Questions Asked
    (vereniging van verzamelde klantenonderzoeken)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Jan Rein, ga zo door. En de reactie hierboven, hilarisch.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.