woensdag 9 april 2008

logies & ontbijt

Wijster. Kijk, je kan op huwelijksreis naar Thailand. Mauritius of Timboektoe. Mijn part Hawaii, Las Vegas of Nepal. Maar waarom zou je, als de mooiste dag van je leven net achter de rug is? 
Wij hebben gekozen voor eenvoud en Drenthe. Een gastvrij en culinair onthaal in Chambres del Campo. De uit begin 1900 verbouwde boerderij van Jan en Lizette, in Wijster. Twee nachtjes Bed en Breakfast. Eerlijk gezegd ook vanwege budgettaire en planmatige redenen. 
Even helemaal niets. Bijkomen van de indrukken, emoties en enerverende gebeurtenissen rond ons huwelijk. Afkoelen van de warmte die onze vrienden en naaste familie gegeven hebben. Met beide beentjes terug op aarde komen. De roze wolk rustig aan de grond zetten... 
Enzovoort.
Het was een intensieve periode. Eerst de voorbereidingen, de toenemende spanning en uiteindelijk het absolute hoogtepunt op vrijdag 4 april. Christel en ik zijn getrouwd. En hoe!
We spelen de film in ons hoofd wel duizend keer af. Telkens zien we nieuwe scènes, fragmenten of beelden. Alle lieve oneliners komen opnieuw voorbij. De hoofdrolspelers die onze huwelijksdag zo bijzonder gemaakt hebben verdienen een Oscar. Alle bijrollen minimaal een nominatie. Zelfs de figuranten moeten in de prijzen vallen. 
Mijn vrouw had voor onze afterparty deze zeer geschikte locatie gevonden. Eenvoudig, maar niet simpel. Met name het eten was er verrukkelijk. Beide avonden hebben we genoten van Lizette’s kookkunsten. Ook de ontbijtjes waren van buitencategorie. Zelf gebakken brood, alles vers en daar waar mogelijk uit eigen moestuin. 
Het was alweer feest. 
Drenthe is zo gek nog niet. Zeker niet op de eerste lentedagen. Een prima plek om even helemaal te ontspannen. Wij hebben er in alle rust onze bruiloft geëvalueerd en zijn tot de conclusie gekomen dat het beter was dan goed. Veel beter!
Wie op honeymoon naar Sidney, Praag of Helsinki gaat, die moet dat natuurlijk zelf weten, maar je kan er vast niet zò lekker eten...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.