dinsdag 1 april 2008

reinonline gaat commercieel

De Meern. Zo’n weblog is een leuke en in mijn geval verslavende hobby. Het liefst publiceer ik dagelijks een nieuwe bijdrage. Over het algemeen geen gebrek aan inspiratie. De enige belemmering is de beschikbare tijd. Soms is het schrijven van een simpel verhaaltje namelijk een hele worsteling.
Inmiddels heb ik een redelijk trouwe schare lezers. De verwachtingen zijn steeds hoger gespannen. Op zichzelf is dat niet erg. Ik presteer over het algemeen beter onder enige druk. Het probleem is dat mijn privé-leven het afgelopen jaar veel drukker is geworden. De gelegenheid om te schrijven is beperkter dan ooit.
Maar nu is er een machtig mooie aanbieding voorbij gekomen. Deze week heeft zich een eerste sponsor gemeld. Iemand die graag wil adverteren op mijn veelgelezen weblog, omdat hij daarmee een belangrijke doelgroep kan bereiken. Namelijk de cameramannen van Nederland. Mannen die in weer en wind staan...
Verder kan ik er niet te veel over zeggen. Het is nog even geheim, maar binnen nu en een paar weken staat de eerste banner op deze site. Hier rechts van de verse tekst.
Zodra de weblog iets gaat opleveren kan ik hier thuis makkelijker verkopen dat ik er veel tijd in moet steken. Als zich meer sponsors aandienen, kunnen we wat vaker op vakantie. Wellicht schrijf ik de komende jaren een tweede huis aan de Cote d’Azur bij elkaar.
Dat zou mooi zijn.
Voorlopig levert die eerste sponsor me een paar handschoenen of een mooi T-shirt, maar het is een beginnetje. Ik reken op bedrijven als Brand Bier, Canon, The North Face, Starbucks, Audi, Sony, Apple, GAP, KLM en Ola. Maar ook op Cinevideogroep, United Broadcast Facilities, Endemol, Eyeworks en natuurlijk DutchView. Park Lane en Viditech. Ze hoeven niet eens allemaal met geld over de brug te komen, betalen in natura kan soms ook.
Het is geen grap. Binnenkort ben ik commercieel. Iedere adverteerder is van harte welkom. Prettige bijkomstigheid voor potentiële geldschieters is dat ik over mijn sponsors geen kritisch woord zal schrijven. Wellicht is dat voor bepaalde ondernemers in Omroepland al een goede reden om mij een zak met geld te sturen.
Nog even dus. Tot die tijd ga ik mijn krachten een beetje sparen, zodat ik tegelijkertijd met mijn eerste sponsor ook weer nieuwe spraakmakende avonturen kan presenteren. Dat komt goed uit, want ik ben nu even druk.

8 opmerkingen:

  1. dinsdag 1 april 2008
    reinonline gaat commercieel
    :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hulde! Het zal verdorie tijd worden!

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu tijd voor een echte auto?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je die thermo-kleding-boer van Frits en Daniël weten te strikken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blijf schrijven, maar wordt niet té commercieel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil wel een bannetje plaatsen hoor !! Zeker als ik arme Reintje hiermee kan helpen met de aanschaf van ....
    wat gaat me dat kosten?
    GR Frank
    je weet wel

    www.vanbrandwijk.tv (ook ik ben commercieel)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.