Utrecht. ‘Daar komen de mannen die het budget opslokken!’
De hippe regisseur met coupe Geert Wilders, hawaï-blouse en witte broek draagt een overdreven grote DG zonnebril. Model Gordon. Het maakt hem niet uit dat het vandaag een bewolke dag is. Hij loopt het hele jaar op slippers. De cameraploeg, waarmee hij nog nooit heeft gewerkt, wordt welkom geheten. Zijn jongens krijgen een slap handje.
‘Vandaag spelen we televisie. We gaan een filmpje maken.’
Dan volgt een spraakwaterval met belangrijke informatie. Dat is het inwijden van een nieuwe crew.
De snelle regisseur wil dito beelden:
‘We gaan helemaal los. Het statief gebruiken we vandaag als kapstok. Alles van de schouder. Indien mogelijk een beetje documentair gedraaid. Maar we gaan niet Brometten! Wel gooien en smijten met die camera. Loopjes. Bewegen om het bewegen.
En groothoek. Zo wijd mogelijk. Ik ben helemaal verliefd op de 11x lens. Heerlijk. Lekker vet!
Maak je niet druk; ik zal je in de montage sparen. Hoewel een stukje onscherpte af en toe moet kunnen. Haps en cut. Haal de zoom ook maar van het motortje. Crashen met die handel. Aan het eind van de take mag je af en toe zippen of zappen. Kan ik in de montage leuk crossen. Dat is spiffy.
Maar we gaan niet dutchen. Geen scheve kaders. Dat is zò 1995.
Wel mag het diafragma een beetje overstralen. RAI UNO-achtig. En natuurlijk draaien we progressive, mét shutter.
Het is jouw feestje. Laat de camera dansen. Leef je uit. En laat maar lopen die nullen en eentjes. Schijven kosten tegenwoordig niks meer. Gewoon stofzuigen. Weggooien kan altijd nog.
Oh ja, als je me zoekt; ik pruts zelf wat met de DV camera. Je weet immers nooit. En ik maak foto’s voor de website. Zonder flits. Sowieso houd ik niet van kunstmatig licht. Dusssszz, alles zo natuurlijk mogelijk. Als het donker is, dan laten we donker zien. Hooguit een beetje versterken met gain.
Geluid is niet belangrijk. We ondertitelen toch. Als ik het maar kan verstaan. En er komt een lekker dreuntje onder. Armin van Buuren ofzo.
Inhoudelijk hoef je je nergens druk om te maken. Dat lossen we in de montage wel op.’
De hippe regisseur met coupe Geert Wilders, hawaï-blouse en witte broek draagt een overdreven grote DG zonnebril. Model Gordon. Het maakt hem niet uit dat het vandaag een bewolke dag is. Hij loopt het hele jaar op slippers. De cameraploeg, waarmee hij nog nooit heeft gewerkt, wordt welkom geheten. Zijn jongens krijgen een slap handje.
‘Vandaag spelen we televisie. We gaan een filmpje maken.’
Dan volgt een spraakwaterval met belangrijke informatie. Dat is het inwijden van een nieuwe crew.
De snelle regisseur wil dito beelden:
‘We gaan helemaal los. Het statief gebruiken we vandaag als kapstok. Alles van de schouder. Indien mogelijk een beetje documentair gedraaid. Maar we gaan niet Brometten! Wel gooien en smijten met die camera. Loopjes. Bewegen om het bewegen.
En groothoek. Zo wijd mogelijk. Ik ben helemaal verliefd op de 11x lens. Heerlijk. Lekker vet!
Maak je niet druk; ik zal je in de montage sparen. Hoewel een stukje onscherpte af en toe moet kunnen. Haps en cut. Haal de zoom ook maar van het motortje. Crashen met die handel. Aan het eind van de take mag je af en toe zippen of zappen. Kan ik in de montage leuk crossen. Dat is spiffy.
Maar we gaan niet dutchen. Geen scheve kaders. Dat is zò 1995.
Wel mag het diafragma een beetje overstralen. RAI UNO-achtig. En natuurlijk draaien we progressive, mét shutter.
Het is jouw feestje. Laat de camera dansen. Leef je uit. En laat maar lopen die nullen en eentjes. Schijven kosten tegenwoordig niks meer. Gewoon stofzuigen. Weggooien kan altijd nog.
Oh ja, als je me zoekt; ik pruts zelf wat met de DV camera. Je weet immers nooit. En ik maak foto’s voor de website. Zonder flits. Sowieso houd ik niet van kunstmatig licht. Dusssszz, alles zo natuurlijk mogelijk. Als het donker is, dan laten we donker zien. Hooguit een beetje versterken met gain.
Geluid is niet belangrijk. We ondertitelen toch. Als ik het maar kan verstaan. En er komt een lekker dreuntje onder. Armin van Buuren ofzo.
Inhoudelijk hoef je je nergens druk om te maken. Dat lossen we in de montage wel op.’
Tjeezus, gaat dat nog steeds zo? Ge-wel-dig!
BeantwoordenVerwijderenHoe heet deze regisseur ??
BeantwoordenVerwijderenIk wil hem wel inhuren.
Ik lees tussen de regels zomaar drie verschillende namen van regisseurs, tot één geheel samengesmolten...
BeantwoordenVerwijderenGoh, over wie zou jij het toch hebben....
BeantwoordenVerwijderenT'is toch niet te geloven dat dit soort zichzelf regisseur noemende aliens nog steeds kans zien om, over de rug van vakmensen, hun geld te verdienen. Ze zijn schijnbaar niet uit te roeien.
BeantwoordenVerwijderen