zaterdag 11 september 2010

de roompot

Utrecht. Wegens waterpokken en langdurig nachtelijk verdriet moesten we deze zomer op het laatste moment ons plan om te gaan kamperen in Frankrijk laten varen. In blinde paniek heb ik een huisje geboekt in zo’n vakantiepark. Bungalow is een groot woord, maar zo noemde de firma Roompot het wel. Ik moest meer denken aan een stacaravan zonder wielen.
Het was zo’n huisje waar je bij binnenkomst direct vergeten bent waarom je zo nodig op vakantie moest. Thuis heb je alles!
Die vakantievilla’s (proest!) zijn in het hoogseizoen niet goedkoop. Dat lijkt op de boekingssite in eerste instantie wel zo, tot je uiteindelijk alle bijkomende kosten in kaart hebt gebracht. Na een eerste inspectie van ons verblijf twijfelde ik even of we dit huisje nou gekocht of gehuurd hadden.
Ik had bijvoorbeeld vooraf al dik zestig euro schoonmaakkosten betaald en vroeg me af hoe je hier een professionele schoonmaker (die in ons land gemiddeld € 12,50 per uur kost) vijf uur aan het werk kan houden. Kennelijk hadden de bewoners voor ons dit ook een schandalig hoog bedrag gevonden, want proper was onze bungalow allerminst. Dat bleek vooral toen ik met bedden ging schuiven. Daaronder had sinds 1998 niemand meer gekeken en dus begon de vakantie met poetsen. Zo ontdekte ik al snel dat drangers van de ramen stuk waren, een lamp boven de eetkamertafel niet wilde branden, de douche zijn kopje liet hangen en de afzuigkap uit elkaar lazerde wanneer je deze wilde gebruiken. Gevolg was dat de rookmelder keihard ging loeien tijdens het koken. Die deed het dan weer wel.
Maar ik had even geen zin om direct discussies te voeren bij de receptie, het was immers vakantie. Ik nam me voor om pas bij het uitchecken melding te maken van alle ongemakken. Inmiddels was één ontbijtbordje gesneuveld, omdat mijn dochter nogal teleurgesteld had gereageerd op de taaie broodjes uit het winkeltje en in het huisje geen plastik kinderbordjes beschikbaar waren. Dus biechtte ik dat tegelijkertijd op. De goed getrainde receptioniste maakte aantekeningen op een klein papiertje, zei dat ze het ging oplossen voor de volgende bewoners (niks geen excuses ofzo) en rekende vervolgens voor me uit dat ik wel nog even € 3,40 moest dokken voor dat bordje.
Dat ons weekje vakantie zeer geslaagd genoemd mag worden heeft dan ook niets te maken met het huisje of de firma waarvan wij dit gehuurd hadden. We weten alleen heel zeker dat ze ons daar nooit meer terug zien.
De firma Roompot denkt daar kennelijk anders over. Zij stuurden tijdens ons verblijf al mailtjes met speciale kortingsacties, stuntprijzen en last-minute aanbiedingen. Zo las ik in het huisje op mijn Blackberry dat ik teveel betaald had. Dus heb ik vriendelijk verzocht om dat niet meer te doen en of ze mij uit hun mailbestand konden halen. Daarop kreeg ik een keurig antwoord, maar aan hun belofte hebben ze zich niet gehouden. Sinds onze vakantie ontvang ik wekelijks verschillende spamberichten van de firma Roompot, die ik allemaal beantwoord met een nieuw dringend verzoek om mij nooit meer iets te sturen. Daarop krijg ik een standaard antwoord van de computer dat mijn mailadres gewist zal worden, maar dat gebeurt mooi niet.
En dat haat ik!




7 opmerkingen:

  1. Dus je hebt ook goede ervaringen gehad bij onze vrienden van Roompot ook wij hadden een vies huisje maar wij zijn wel direct naar de receptie gegaan en hebben uiteindelijk 25% korting gekregen maar dat gebeurde ook nadat we bleven zeuren waar andere gasten bij stonden, maar Roompot was eens maar nooit weer en ook wij kommen maar niet uit mailbestand heb naar aanleiding van je verhaal maar een mail aan www.spamklacht.nl gestuurd kijken of hun het kunnen stoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. e-mail ze een copie van deze blog. Daar zijn ze wel gevoelig voor. Vooral als over een paar dagen Google hoger gaat scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Danny Middelharnis12 september 2010 om 21:08

    Das echt schandalig dat ze je dat bordje nog lieten betalen ook.
    waar was deze rampenvakantie locatie ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jan Rein,

    Je had 'red mijn vakantie' kunnen bellen... maar je had een aanbieding in Zutphen liggen...
    Volgende keer dus toch maar naar Zutphen?

    Groet Nadja en Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, ook wij hebben dit jaar moeten poetsen bij aankomst en vertrek. Volgend jaar toch maar vliegen naar een warm plekje en een mooi hotel?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vieze rommel, voor de hoofdprijs.
    Ook wij kregen een etentje, 150 euro korting op volgend verblijf (volgend???) en een andere bungalow. Wij zaten volgens de manager in een vlekken bungalow. Wij wilde perse dat de manager die avond nog kwam kijken. Is de dag erna gekomen en gaf ons gelijk, lekker dan. Dat wil je niet op je vakantie. Het ergste wat er is die rot parken. Dit jaar naar Griekenland gevlogen, wat een verademing, geen wc rollen en hagelslag mee, maar gewoon tip top. Vliegen is iets minder, maar je kan niet alles hebben he!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel herkenbaar...

    Ook wij hebben bij Roompot een 'eens maar nooit meer' ervaring gehad. Bij het inchecken (in Domburg) kun je je niet verstaanbaar maken omdat een stel clowns bij de receptie de gasten verwelkomt met een oversized gettoblaster en extra luidsprekers. 's Morgens rijdt er voor dag en dauw een klingelend treintje over het park om de kinderen een plezier te doen. Een vertwijfelde poging om te eten in het restaurantje leverde ons zwartgeblakerd vlees en bedorven risotto op.
    Wat wil je ook, met alleen kinderen in de keuken.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.