Sao Paulo. Ik behoor tot de cynische landgenoten die niet geloofden in de overname van Midland door Michiel Mol en consorten. Lange tijd dacht ik dat het een ordinaire publiciteitsstunt was, maar ik heb ongelijk gekregen. Spyker F1 is geen grap. Kennelijk heb ik de mensen achter dit verhaal onderschat.
Toen de deal in Italiƫ rond kwam en de nieuwe naam op de raceauto's werd geplakt hield ik me nog even vast aan een aandeelhoudersvergadering, maar de stickers kleven al een paar races, dus kunnen we nu definitief vaststellen dat ik meer verstand heb van filmpjes maken.
Wie ben ik om iets over de mensen achter dit avontuur te zeggen? Niemand, nobody, een buitenstaander, een mannetje met een te grote bek en zonder verstand van zaken. Vandaar dat ik, terugkijkend op het afgelopen Formule1-seizoen, toch nog even iets kwijt wil over Spyker MF1.
Al die mensen die opeens een functie hebben bij dit team zijn veel minder vervelend dan ik oorspronkelijk dacht. Los van elkaar zijn ze hartstikke aardig. Ze hebben soms gekke kleren aan, zorgen voor een bomvolle pitbox en praten alsof ze een lolly met stokje ingeslikt hebben, maar wat ze zeggen moet zeer serieus genomen worden. Dat kan niet anders, want alle Spykerbobo's zijn types met titels waarvan ik niet precies weet wat ze inhouden, dus belangrijk.
Het afgelopen weekend zijn ze massaal naar Braziliƫ gekomen om te kijken hoe het er met hun aankoop voor staat. Ik denk dat de KLM extra toestellen heeft ingezet, omdat er buitensporig veel vraag was naar businessclass tickets. De hospitalitymeisjes maakten overuren om de knappe koppen van cappuccino's te voorzien. Maar het is goed dat ze hun gezicht laten zien.
Ik ben er nog niet helemaal achter wie wie is. Laat staan dat ik de taakverdeling kan doorgronden. Een Spyker F1 smoelenboek zou dik, maar ideaal zijn. En ik denk dat zoiets er ook aan zit te komen, want aan alles wordt gedacht.
Het is goed om te weten dat er bij Spyker heel veel handige mannetjes rondlopen die het beste met het team voor hebben. Gelukkig zijn het ook bijna allemaal baasjes met grote zakken geld en veel invloed. Ego's die hun stempel zullen drukken op de toekomst van het raceteam en dus gaat het binnenkort hard vooruit.
Dat beloven ze ook. Bijna met keiharde garanties. Het Spykerkamp roept met gepaste trots dat het vanaf nu snel beter zal gaan met de auto van Christijan Albers. Het volgend jaar doen ze al mee in de strijd om punten.
Hoera!
Toen de deal in Italiƫ rond kwam en de nieuwe naam op de raceauto's werd geplakt hield ik me nog even vast aan een aandeelhoudersvergadering, maar de stickers kleven al een paar races, dus kunnen we nu definitief vaststellen dat ik meer verstand heb van filmpjes maken.
Wie ben ik om iets over de mensen achter dit avontuur te zeggen? Niemand, nobody, een buitenstaander, een mannetje met een te grote bek en zonder verstand van zaken. Vandaar dat ik, terugkijkend op het afgelopen Formule1-seizoen, toch nog even iets kwijt wil over Spyker MF1.
Al die mensen die opeens een functie hebben bij dit team zijn veel minder vervelend dan ik oorspronkelijk dacht. Los van elkaar zijn ze hartstikke aardig. Ze hebben soms gekke kleren aan, zorgen voor een bomvolle pitbox en praten alsof ze een lolly met stokje ingeslikt hebben, maar wat ze zeggen moet zeer serieus genomen worden. Dat kan niet anders, want alle Spykerbobo's zijn types met titels waarvan ik niet precies weet wat ze inhouden, dus belangrijk.
Het afgelopen weekend zijn ze massaal naar Braziliƫ gekomen om te kijken hoe het er met hun aankoop voor staat. Ik denk dat de KLM extra toestellen heeft ingezet, omdat er buitensporig veel vraag was naar businessclass tickets. De hospitalitymeisjes maakten overuren om de knappe koppen van cappuccino's te voorzien. Maar het is goed dat ze hun gezicht laten zien.
Ik ben er nog niet helemaal achter wie wie is. Laat staan dat ik de taakverdeling kan doorgronden. Een Spyker F1 smoelenboek zou dik, maar ideaal zijn. En ik denk dat zoiets er ook aan zit te komen, want aan alles wordt gedacht.
Het is goed om te weten dat er bij Spyker heel veel handige mannetjes rondlopen die het beste met het team voor hebben. Gelukkig zijn het ook bijna allemaal baasjes met grote zakken geld en veel invloed. Ego's die hun stempel zullen drukken op de toekomst van het raceteam en dus gaat het binnenkort hard vooruit.
Dat beloven ze ook. Bijna met keiharde garanties. Het Spykerkamp roept met gepaste trots dat het vanaf nu snel beter zal gaan met de auto van Christijan Albers. Het volgend jaar doen ze al mee in de strijd om punten.
Hoera!
Je weblog op GC gelezen. Kom goed thuis en tot volgende week.
BeantwoordenVerwijderenMaparein
Wat 'n prachtig logo, dat van Spyker! Zie je gelijk waar 't BMW logo vandaan komt...
BeantwoordenVerwijderen