maandag 23 oktober 2006

sorry

Sao Paulo. Ik behoor tot de cynische landgenoten die niet geloofden in de overname van Midland door Michiel Mol en consorten. Lange tijd dacht ik dat het een ordinaire publiciteitsstunt was, maar ik heb ongelijk gekregen. Spyker F1 is geen grap. Kennelijk heb ik de mensen achter dit verhaal onderschat.
Toen de deal in Italiƫ rond kwam en de nieuwe naam op de raceauto's werd geplakt hield ik me nog even vast aan een aandeelhoudersvergadering, maar de stickers kleven al een paar races, dus kunnen we nu definitief vaststellen dat ik meer verstand heb van filmpjes maken.
Wie ben ik om iets over de mensen achter dit avontuur te zeggen? Niemand, nobody, een buitenstaander, een mannetje met een te grote bek en zonder verstand van zaken. Vandaar dat ik, terugkijkend op het afgelopen Formule1-seizoen, toch nog even iets kwijt wil over Spyker MF1.
Al die mensen die opeens een functie hebben bij dit team zijn veel minder vervelend dan ik oorspronkelijk dacht. Los van elkaar zijn ze hartstikke aardig. Ze hebben soms gekke kleren aan, zorgen voor een bomvolle pitbox en praten alsof ze een lolly met stokje ingeslikt hebben, maar wat ze zeggen moet zeer serieus genomen worden. Dat kan niet anders, want alle Spykerbobo's zijn types met titels waarvan ik niet precies weet wat ze inhouden, dus belangrijk.
Het afgelopen weekend zijn ze massaal naar Braziliƫ gekomen om te kijken hoe het er met hun aankoop voor staat. Ik denk dat de KLM extra toestellen heeft ingezet, omdat er buitensporig veel vraag was naar businessclass tickets. De hospitalitymeisjes maakten overuren om de knappe koppen van cappuccino's te voorzien. Maar het is goed dat ze hun gezicht laten zien.
Ik ben er nog niet helemaal achter wie wie is. Laat staan dat ik de taakverdeling kan doorgronden. Een Spyker F1 smoelenboek zou dik, maar ideaal zijn. En ik denk dat zoiets er ook aan zit te komen, want aan alles wordt gedacht.
Het is goed om te weten dat er bij Spyker heel veel handige mannetjes rondlopen die het beste met het team voor hebben. Gelukkig zijn het ook bijna allemaal baasjes met grote zakken geld en veel invloed. Ego's die hun stempel zullen drukken op de toekomst van het raceteam en dus gaat het binnenkort hard vooruit.
Dat beloven ze ook. Bijna met keiharde garanties. Het Spykerkamp roept met gepaste trots dat het vanaf nu snel beter zal gaan met de auto van Christijan Albers. Het volgend jaar doen ze al mee in de strijd om punten.
Hoera!
Spyker MF1 is eigenlijk nu al een succes.
Niets dan lof dus voor de ballenbak. Wat mij betreft geen kwaad woord meer over de Spykerhoek. Mijn oprechte excuses dat ik even getwijfeld heb.



2 opmerkingen:

  1. Je weblog op GC gelezen. Kom goed thuis en tot volgende week.
    Maparein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat 'n prachtig logo, dat van Spyker! Zie je gelijk waar 't BMW logo vandaan komt...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.