Spa/Francorchamps. Jan Peter Balkenende wil zich inzetten voor Circuit Park Zandvoort. Hij zegt met Minister Cramer van Milieu te hebben gesproken over meer geluidsdagen voor het circuit. De Minister-president ziet in dat dit goed is voor de vele autosportfans in ons land, maar zeker ook voor de economie. Dat zei hij in een interview met Olav Mol, voor de pitbox van het ING Renault team in Spa/Francorchamps.
De disk waarop dit nieuws staat moet zo snel mogelijk naar Nederland gestraald worden, zodat RTL het nog kan meenemen in de Formule1 uitzending. Daarom hol ik met de producent naar de uitgang van het paddock. Het regent. Er staat een busje van de organisatie klaar dat ons naar het zogenaamde TV Compound, aan de andere kant van de baan, kan brengen.
Ondertussen wordt druk getelefoneerd met Nederland en de EBU. Er moet extra straaltijd worden aangevraagd. Liefst zo spoedig mogelijk. Ik zoek in de camera alvast het begin op van de sequens die we gaan doorspelen.
De monteurs van Renault waren minder blij met het gevolg van de CEO van ING. Ze begrijpen best dat deze mensen voor het sponsorgeld zorgen, maar de enorme kudde koude kak wandelde zonder nadenken de pitbox binnen. Geen salesmanager van het team in de buurt die voor enige structuur kon zorgen. En die monteurs waren druk met het voorbereiden van de race. Overal op de grond lagen delen van het bodywork van de auto’s. Het schelde niet veel of een tante was er pardoes bovenop gaan staan.
Dat de hoogste baas van de bank even met Balkenende wilde kijken, was natuurlijk geen probleem. Goede pr bovendien. Maar die andere vijftig hadden keurig achter een hekje moeten blijven en dat was niet gebeurt.
In een portacabin zaten vijf technici die de verbindingen moesten bewaken. De mannen keken allemaal geamuseerd op toen ze mij binnen zagen komen. Gisteren hadden wij namelijk vijf minuten beeld van mooie dames naar Nederland gestraald. De saaie heren van de satellieten vonden dat prachtig. Zelfs de grote centrale controlekamer in Genève had kirrend van plezier meegekeken. Opeens werden de intercomlijnen niet meer voor uitsluitend zakelijke mededelingen gebruikt.
Vandaag had ik minder spannend materiaal bij me.
Balkenende die Jeroen Bleekemolen op de grid van de Porche Supercup ontmoette en hem feliciteerde met het behaalde kampioenschap. Beelden van de Minister-president in de overvolle box van Renault en dat interview met die nieuwswaardige quote.
Vijf minuten later was het in Nederland. Daar werd de opname gecontroleerd en de verbinding kon alweer gebruikt worden door een Italiaan die ook iets belangrijks te melden had.
Hoe zou het aflopen met die extra geluidsdagen voor Zandvoort? Ik vrees dat we daar niets meer over horen tot Olav de autosportgekke CDA-er weer tegen het lijf loopt.
De disk waarop dit nieuws staat moet zo snel mogelijk naar Nederland gestraald worden, zodat RTL het nog kan meenemen in de Formule1 uitzending. Daarom hol ik met de producent naar de uitgang van het paddock. Het regent. Er staat een busje van de organisatie klaar dat ons naar het zogenaamde TV Compound, aan de andere kant van de baan, kan brengen.
Ondertussen wordt druk getelefoneerd met Nederland en de EBU. Er moet extra straaltijd worden aangevraagd. Liefst zo spoedig mogelijk. Ik zoek in de camera alvast het begin op van de sequens die we gaan doorspelen.
De monteurs van Renault waren minder blij met het gevolg van de CEO van ING. Ze begrijpen best dat deze mensen voor het sponsorgeld zorgen, maar de enorme kudde koude kak wandelde zonder nadenken de pitbox binnen. Geen salesmanager van het team in de buurt die voor enige structuur kon zorgen. En die monteurs waren druk met het voorbereiden van de race. Overal op de grond lagen delen van het bodywork van de auto’s. Het schelde niet veel of een tante was er pardoes bovenop gaan staan.
Dat de hoogste baas van de bank even met Balkenende wilde kijken, was natuurlijk geen probleem. Goede pr bovendien. Maar die andere vijftig hadden keurig achter een hekje moeten blijven en dat was niet gebeurt.
In een portacabin zaten vijf technici die de verbindingen moesten bewaken. De mannen keken allemaal geamuseerd op toen ze mij binnen zagen komen. Gisteren hadden wij namelijk vijf minuten beeld van mooie dames naar Nederland gestraald. De saaie heren van de satellieten vonden dat prachtig. Zelfs de grote centrale controlekamer in Genève had kirrend van plezier meegekeken. Opeens werden de intercomlijnen niet meer voor uitsluitend zakelijke mededelingen gebruikt.
Vandaag had ik minder spannend materiaal bij me.
Balkenende die Jeroen Bleekemolen op de grid van de Porche Supercup ontmoette en hem feliciteerde met het behaalde kampioenschap. Beelden van de Minister-president in de overvolle box van Renault en dat interview met die nieuwswaardige quote.
Vijf minuten later was het in Nederland. Daar werd de opname gecontroleerd en de verbinding kon alweer gebruikt worden door een Italiaan die ook iets belangrijks te melden had.
Hoe zou het aflopen met die extra geluidsdagen voor Zandvoort? Ik vrees dat we daar niets meer over horen tot Olav de autosportgekke CDA-er weer tegen het lijf loopt.
Ik heb het idee dat "ze" al lang te laat zijn met het zich realiseren van het feit dat een groot autosport evenement (zoals bijvoorld de Masters of Formula 3, A1GP, DTM, etc) voor de economie een flinke boost is. De regelmaat is er natuurlijk al wel een beetje uit en hier in Assen is het precies hetzelfde gewouwel: mensen die er later zijn komen wonen, maar wel beginnen te zeuren over lawaai.
BeantwoordenVerwijderenDe overheid zou er goed aan doen per circuit een groot evenement extra dagen te geven.
Maar goed, dat hadden ze vijf jaar geleden al moeten doen.
Misschien moet JPB ook een balletje opgooien voor Assen, let op mijn woorden; binnen 3 jaar rijdt de A1 zijn rondjes in Drenthe, zo droevig is het gesteld met Zandvoort. De internationale organisatoren zijn het gedoe daar zó zat.
BeantwoordenVerwijderenAssen is een prachtige baan! En de F1 komt nooit never nooit meer terug in Zandvoort!
BeantwoordenVerwijderen@cyberjo: ....of naar Assen.
BeantwoordenVerwijderen