Lang dacht ik louter gelukkig te kunnen zijn als cameraman, maar onlangs heb ik op verzoek van mijn mental coach een spiegelmoment gehad en ik realiseerde me dat er meer te halen is in dit leven. Meer passie, nog meer inspiratie en vooral meer financiële middelen. Laten we zeggen dat ik het licht gezien heb.
Als je uit gaat van je innerlijke drijfveren, als je het individu in jezelf los laat en op zoek gaat naar een stukje zingeving dan lukt het al vrij snel om jezelf te herverbinden met wat werkelijk belangrijk is.
Sindsdien ben ik on a social mission. Ik ga de communicatiewereld veroveren en me tegelijkertijd bezig houden met een stukje management consultancy. Daarbij richt ik me ook op duurzaamheid. Duurzaamheid is een speerpunt. Groene dialogen opstarten en creating social enterprises die gebaseerd zijn op passion en inspiration. 'Being meaningful' is de titel van het concept dat ik ga uitrollen in het bedrijfsleven. Ik vind het zelf een heerlijk helder verhaal.
Er komt een boek, een magazine, mijn mensen bouwen aan de website, zijn in gesprek met BNR en RTL Z. We zetten een community op met behulp van Facebook, Linkedin en Twitter. Iets met crowdsourcing. Wellicht komt er in de toekomst een geheel eigen app voor ambitieuze ondernemers die open staan voor onze missie, waarbij profit en essentie elkaar hand in hand voortstuwen naar ongekende hoogte.
Denk aan het verhaal van de waterdruppel: Met èèn enkele waterdruppel kan je niets of bijna niets in beweging zetten, maar als je er een paar biljoen neemt heb je een meer of zelfs een zee. Dan opeens is er sprake van waterkracht. En zo moet je het zien.
Om het format in de markt te zetten organiseer ik nog dit jaar met een paar nieuwe partners het event ‘#FWMTTRBRB’. We huren een oud fabriekspand en bouwen dit om tot een hippe loungebar. Veel grootbeeldschermen, vormgeving en design. Vervolgens nodigen we al onze contacten en connecties uit. Vooral vrouwen. Zij mogen allemaal een follower meenemen. Gratis en voor niets. Vervolgens zetten we nog wat tickets weg via de Adformatie en met behulp van een paar snelle Twitter-acties en we proberen er een paar te verkopen voor de volle mep. Kaartjes voor #FWMTTRBRB kosten officieel € 500,- per stuk. Dat doen we vooral om gasten het gevoel te geven dat ze iets van waarde krijgen.
#FWMTTRBRB 2011 is een initiatief van onafhankelijk adviesbureau JR72 Communications and Relations, Powered by Reinonline en in samenwerking met het eerder genoemde Being Meaningful.
Dit is onze hub naar de wereld. Tijdens een open dialoog zullen een aantal sprekers het publiek aan het denken zetten. Een van die sprekers, dat ben ik uiteraard zelf. Ook mijn partner krijgt een kwartier. Zo kunnen we ons verhaal uiteen zetten en (niet onbelangrijk) onszelf positioneren als de nieuwe goeroes van de green creating movement. Being Meaningful zal zeker aangeprezen worden, maar dat doen we op subtiele wijze. We willen al die managers, communicatietypjes en andere trendy boys en girls het gevoel geven dat we ze iets meer mee geven dan alleen een commercial van onze eigen filosofie. Maar dat is er eigenlijk niet. Om heel eerlijk te zijn is er niks. Gebakken lucht, maar dat klinkt een stuk minder sjiek dan #FWMTTRBRB11.
Of ik gedronken heb? Nee, joh... Nou ja, een beetje. Louter champagne. Ik was deze week namelijk bij het #FG3 event en dat heeft mij zo geïnspireerd!
En waar #FWMTTRBRB11 voor staat? Simpel, voor ‘Fly With Me To The RainBow RainBow 2011’, maar dat moet je niemand zeggen hoor.
Geestige Haagse bluf, geweldig!
BeantwoordenVerwijderenals je een paar aardige flesjes op de kop tikt en je vult ze met slootwater, plakt er een mooi, zelf ontworpen en geprint etiket erop dan acht ik je best wel in staat om deze ook met succes te verkopen.
BeantwoordenVerwijderenIk zou ook zeker Dirk Scheringa en Nina Brink hierbij betrekken.
BeantwoordenVerwijderenROTFLMAO! :-)
BeantwoordenVerwijderen