maandag 21 januari 2013

Broadcast Magazine


Sinds april vorig jaar mag ik maandelijks een column schrijven voor Broadcast Magazine. Inmiddels heb ik tien bijdragen van ongeveer zevenhonderd woorden ingeleverd. De eerste negen zijn gepubliceerd en die tiende volgt de volgende maand. Ik ben trots op dit erebaantje en vind dat ik hier best even wat reclame mag maken voor dit prachtige vakblad.
Het leuke is namelijk dat het januari-nummer van Broadcast Magazine, bij wijze van uitzondering, los te koop is. Normaal wordt het blad alleen verspreid onder abonnees, maar nu ligt deze glimmende glossy ook in de winkel. In heel Nederland!
Het is een goede zaak dat iedereen op deze manier kennis kan maken met dit tijdschrift. Het lijkt namelijk in eerste instantie een vrij prijzig abonnement, maar als je het goed bekijkt is het een waardevol en uiterst informatief vakblad. Broadcast Magazine is verplichte kost voor iedereen die werkzaam is in Omroepland. Daarnaast denk ik dat iedereen die een beetje is geïnteresseerd in de media en televisie in het bijzonder, zich zal vermaken met dit blad.
Deze maand staat de uitverkiezing van de Omroepman van het jaar centraal. Naast een uitgebreid interview met winnaar Matthijs van Nieuwkerk is er een top 25 van machtigste mensen in de omroepwereld. Een interview met Alex Tielbeke van EredivisieLive en een interview met Thijs van den Brink. Er staan, naast vele nieuwtjes en wetenswaardigheden, columns in van Jeroen Pauw, Sjors Fröhlich, Johan de Ligt, Aad van den Heuvel en Ton F. van Dijk.
Op pagina 77 staat mijn column. Point of View gaat dit keer over het fenomeen Camjo. De zelf filmende journalist. Ik heb daar een uitgesproken mening over en die levert zeker voldoende stof op voor een interessante discussie. Als je nieuwsgierig bent moet je deze column even lezen.
Kijk maar eens goed tussen de tijdschriften in de sigarenwinkel of de supermarkt. Een abonnement nemen mag natuurlijk ook.
  


1 opmerking:

  1. Absoluut een leuk blad.
    Ben ooit abonnee geweest toen je als lokale omroep medewerker korting kreeg.
    Toen dat niet meer het geval was vond ik hem helaas te duur.
    Maar het blijft een topblad.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.