Loosdrecht. Het vorig jaar schreef ik over het door mij opgerichte en uiterst succesvolle productiebedrijf Stagiaire MediaProductions bv. Die toko run ik naast mijn werkzaamheden freelance cameraman en de tent draait nog steeds als een dolle. In tijden van crisis is het aanbod van bruikbare habbekratskrachten gigantisch. Maar sinds een tijdje heb ik daarnaast een Public Relations, Consultancy en Communicatie Adviesbureau. HAESG heet het en ook hiermee overtreffen wij de stoutste verwachtingen.
Wat wij doen is een stukje advies geven aan grote bedrijven. Denk aan het inzetten van verschillende (nieuwe) media. Corporate branding en pr. De interne en externe communicatie. Wij bemoeien ons in zekere zin met de ‘look en feel’ van zo’n bedrijf. Sponsorbelangen behartigen we, het reclamegebeuren en ook verzorgen wij mediatrainingen voor hotshots van overheden en bonusknallers uit het bedrijfsleven. We doen aan coaching, begeleiding en we voeren indien gewenst het woord.
Maar we doen meer. The sky is the limit. Eigenlijk is communicatie in de breedste zin des woords helemaal ons ding.
Wat opvalt is dat duurbetaalde directeuren en managers het liefst geen beslissingen nemen. Verantwoordelijkheden afschuiven is hun core business en als puntje bij paaltje komt blijkt dat ze geen kennis van zaken hebben. Daar spelen wij handig op in met een simpele formule die we op zo’n ingewikkelde wijze uitleggen dat potentiële opdrachtgevers in verwarring voor ons kiezen. Vervolgens brengen we veel uren in rekening en doen we zo min mogelijk. Zo creëren we een win-win situatie.
We hebben bewust gekozen voor een frisse down to earth uitstraling. Zelf zijn we heel erg van ‘met beide benen op de grond’. Dat is een keuze. Onze strategie is er echter ook een van hoogvliegen. Gaan ervoor! Niet ‘Ja-maren’, maar de tsjakka-koers, alleen dan totally different. Denken vanuit het ‘Ja!’
HAESG blijft wellicht ietwat oppervlakkig qua inhoud, maar we gaan diep wat betreft passie en enthousiasme. Wat helemaal Tha Bomb is, is onze filosofie van ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’. Het klinkt wellicht een beetje oubollig, maar juist anno nu is zo’n policy hipmodern. Hiermee maken wij het subtiele verschil met onze concullega’s die over het algemeen toch nog heel erg 2008 zijn. Jo!
Op deze manier hebben we al veel accomplished. We zijn goed in flexibiliseren, het boeken van een stukje progressie op de werkvloer, het creëren van draagvlak en commitment krijgen. Pro-actief, vrij- of omgekeerd denken. Wij halen uit de pijplijn wat er in zit, zonder er al te veel effort in te steken.
Het klinkt wellicht een beetje blabla, maar juist vanwege mijn achtergrond als cameraman ben ik gewend om de dingen vanuit een ander perspectief te zien. Ik ben natuurlijk op ontzettend veel verschillende terreinen actief geweest en weet wat het is om tot aan je enkels in de modder te staan. Van nature blijf ik niet op ooghoogte. Ik ken het kikvorsperspectief, het topshot en de helikopterview als geen ander. Klanten als ING, TNT, OCW, UWV, KPN, BAM, NAM, DSM, UPC, KLM, DSB, OCE, RET, ETC weten dit enorm te waarderen. Ik ben een inspirator!
Zo rekenen we tarieven waar mijn cameracollega’s alleen van kunnen dromen. Als HAESG minder dan € 185,- per uur factureert worden wij niet serieus genomen. En dan hoef ik niet te sjouwen, heb ik geen last van mensen die over peanuts zeuren en draai ik uitsluitend kantoortijden. Na vijf uur gaat de iPhone uit. Niks onregelmatigheid.
‘s Avonds gaan we hooguit nog wat netwerken bij de Ronde Tafel, de Communicatie Kring of de Kiwani’s. Hier en daar een gala, chairity of première, maar dat is ook voor de fun.
Ik doe het overigens helemaal in mijn eentje, maar heb het over ‘wij’. Dat hoort namelijk in deze tak van sport.
Had ik al verteld waar HAESG voor staat?
Hettinga Advies en Slap Gelul. Nu ook voor al Uw bedrijfsfilms.
Wat wij doen is een stukje advies geven aan grote bedrijven. Denk aan het inzetten van verschillende (nieuwe) media. Corporate branding en pr. De interne en externe communicatie. Wij bemoeien ons in zekere zin met de ‘look en feel’ van zo’n bedrijf. Sponsorbelangen behartigen we, het reclamegebeuren en ook verzorgen wij mediatrainingen voor hotshots van overheden en bonusknallers uit het bedrijfsleven. We doen aan coaching, begeleiding en we voeren indien gewenst het woord.
Maar we doen meer. The sky is the limit. Eigenlijk is communicatie in de breedste zin des woords helemaal ons ding.
Wat opvalt is dat duurbetaalde directeuren en managers het liefst geen beslissingen nemen. Verantwoordelijkheden afschuiven is hun core business en als puntje bij paaltje komt blijkt dat ze geen kennis van zaken hebben. Daar spelen wij handig op in met een simpele formule die we op zo’n ingewikkelde wijze uitleggen dat potentiële opdrachtgevers in verwarring voor ons kiezen. Vervolgens brengen we veel uren in rekening en doen we zo min mogelijk. Zo creëren we een win-win situatie.
We hebben bewust gekozen voor een frisse down to earth uitstraling. Zelf zijn we heel erg van ‘met beide benen op de grond’. Dat is een keuze. Onze strategie is er echter ook een van hoogvliegen. Gaan ervoor! Niet ‘Ja-maren’, maar de tsjakka-koers, alleen dan totally different. Denken vanuit het ‘Ja!’
HAESG blijft wellicht ietwat oppervlakkig qua inhoud, maar we gaan diep wat betreft passie en enthousiasme. Wat helemaal Tha Bomb is, is onze filosofie van ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’. Het klinkt wellicht een beetje oubollig, maar juist anno nu is zo’n policy hipmodern. Hiermee maken wij het subtiele verschil met onze concullega’s die over het algemeen toch nog heel erg 2008 zijn. Jo!
Op deze manier hebben we al veel accomplished. We zijn goed in flexibiliseren, het boeken van een stukje progressie op de werkvloer, het creëren van draagvlak en commitment krijgen. Pro-actief, vrij- of omgekeerd denken. Wij halen uit de pijplijn wat er in zit, zonder er al te veel effort in te steken.
Het klinkt wellicht een beetje blabla, maar juist vanwege mijn achtergrond als cameraman ben ik gewend om de dingen vanuit een ander perspectief te zien. Ik ben natuurlijk op ontzettend veel verschillende terreinen actief geweest en weet wat het is om tot aan je enkels in de modder te staan. Van nature blijf ik niet op ooghoogte. Ik ken het kikvorsperspectief, het topshot en de helikopterview als geen ander. Klanten als ING, TNT, OCW, UWV, KPN, BAM, NAM, DSM, UPC, KLM, DSB, OCE, RET, ETC weten dit enorm te waarderen. Ik ben een inspirator!
Zo rekenen we tarieven waar mijn cameracollega’s alleen van kunnen dromen. Als HAESG minder dan € 185,- per uur factureert worden wij niet serieus genomen. En dan hoef ik niet te sjouwen, heb ik geen last van mensen die over peanuts zeuren en draai ik uitsluitend kantoortijden. Na vijf uur gaat de iPhone uit. Niks onregelmatigheid.
‘s Avonds gaan we hooguit nog wat netwerken bij de Ronde Tafel, de Communicatie Kring of de Kiwani’s. Hier en daar een gala, chairity of première, maar dat is ook voor de fun.
Ik doe het overigens helemaal in mijn eentje, maar heb het over ‘wij’. Dat hoort namelijk in deze tak van sport.
Had ik al verteld waar HAESG voor staat?
Hettinga Advies en Slap Gelul. Nu ook voor al Uw bedrijfsfilms.
hehe... nice!
BeantwoordenVerwijderenAls je daarnaast nou ook nog bumperstickers gaat ontwerpen loop je helemaal binnen:
BeantwoordenVerwijderenhttp://tinyurl.com/lngads
Argh! Die mensen wil ik het liefst aan de hoogste boom aanwezig ophangen.
BeantwoordenVerwijderenVooral hun taal. Een stukje advies. Brrr.
(had ik trouwens net een stukje overgeschreven.. haha)
http://maarhoezo.blogspot.com/2009/09/haat.html
heerlijk en herkenbaar!
BeantwoordenVerwijderen