Hilversum. Een paar weken geleden bereikte mij het nieuws over een op handen zijnde overname. Twee dagen later kwam iemand anders er mee en na het weekend hoorde ik het schokkende bericht uit weer een heel andere hoek. De vierde die mij vertelde dat het ene facilitaire bedrijf door het andere zou worden gekocht wist het zeker. Hij had informatie uit zeer betrouwbare bron.
Toeval wilde dat het gerucht de ronde deed in de week van de AV Manifestatie. Dat is een vakbeurs op het MediaPark. Als je zeker wil weten dat heel Hilversum op de hoogte is van een vette roddel moet je hem de wereld in helpen op het moment dat iedereen elkaar tegen komt bij zo’n evenement. Als een lopend vuurtje deed het verrassende nieuwtje de ronde. In eerste instantie werd verbaasd gereageerd, maar daarna wilde iedereen het gauw als primeur doorvertellen.
De kleine neemt de grote over. En als je het zo zegt moet je oppassen, want opeens is die kleine verlost van haar Calimero-syndroom. In ieder geval zijn de tenen lang. En stel nou eens dat het toch echt waar is. Dan is die kleine straks de grootste en hebben we haar hard nodig.
Ik moest denken aan zondag 10 september 2006, de Italiaanse Grandprix Formule1. Ik was in Monza voor SBS6 en volgde het nieuws dat de piepkleine Nederlandse firma Spyker het team van Midland wilde overnemen op de voet. Cynisch als altijd geloofde ik niets van de geruchten en als het al waar was leek het mij een buitengewoon dom plan. Maar op die bewuste zondagochtend kwamen de heren glunderend het circuit opgelopen. Onder hun arm haastig geborduurde teamkleding en dozen met reclamestickers voor op de racewagens.
Een tijdje later bleek die deal zakelijk minder verstandig en kreeg ik toch nog een beetje gelijk, maar wat ik voor onmogelijk had gehouden was met veel dollars van rijke geldschieters waargemaakt. Als je geld hebt kan alles!
En dus zou het kunnen dat de overname in Omroepland geen fabeltje is, hoewel ik er vooralsnog geen snars van geloof. Ik kan niet één goede reden verzinnen voor deze deal en met mijn economisch inzicht (op HAVO5 niveau) kan ik ook niet geloven dat er zakelijk een slimme zet in zit. Investeren in facilitaire bedrijven lijkt mij heel leuk en als ik geld over had zou ik het voor de lol doen, maar niet om er nog rijker van te worden.
Voor de mensen die nog geen enkel idee hebben over welke bedrijven dit verhaaltje gaat doe ik lekker mysterieus. Ik noem geen namen. Zo kan ik misschien weer een aanzetje geven en heel andere roddels de wereld in helpen, want volgens mij is dat het geval. Iemand heeft iets verzonnen of ergens van gedroomd en dat tegen iemand anders gezegd. Doelbewust of misschien zelfs onbewust gelekt. Het verhaal is een eigen leven gaan leiden en rond gegaan. Inmiddels is het een halve waarheid en houdt het veel mensen in Omroepland bezig...
We zullen zien. Of niet.
Toeval wilde dat het gerucht de ronde deed in de week van de AV Manifestatie. Dat is een vakbeurs op het MediaPark. Als je zeker wil weten dat heel Hilversum op de hoogte is van een vette roddel moet je hem de wereld in helpen op het moment dat iedereen elkaar tegen komt bij zo’n evenement. Als een lopend vuurtje deed het verrassende nieuwtje de ronde. In eerste instantie werd verbaasd gereageerd, maar daarna wilde iedereen het gauw als primeur doorvertellen.
De kleine neemt de grote over. En als je het zo zegt moet je oppassen, want opeens is die kleine verlost van haar Calimero-syndroom. In ieder geval zijn de tenen lang. En stel nou eens dat het toch echt waar is. Dan is die kleine straks de grootste en hebben we haar hard nodig.
Ik moest denken aan zondag 10 september 2006, de Italiaanse Grandprix Formule1. Ik was in Monza voor SBS6 en volgde het nieuws dat de piepkleine Nederlandse firma Spyker het team van Midland wilde overnemen op de voet. Cynisch als altijd geloofde ik niets van de geruchten en als het al waar was leek het mij een buitengewoon dom plan. Maar op die bewuste zondagochtend kwamen de heren glunderend het circuit opgelopen. Onder hun arm haastig geborduurde teamkleding en dozen met reclamestickers voor op de racewagens.
Een tijdje later bleek die deal zakelijk minder verstandig en kreeg ik toch nog een beetje gelijk, maar wat ik voor onmogelijk had gehouden was met veel dollars van rijke geldschieters waargemaakt. Als je geld hebt kan alles!
En dus zou het kunnen dat de overname in Omroepland geen fabeltje is, hoewel ik er vooralsnog geen snars van geloof. Ik kan niet één goede reden verzinnen voor deze deal en met mijn economisch inzicht (op HAVO5 niveau) kan ik ook niet geloven dat er zakelijk een slimme zet in zit. Investeren in facilitaire bedrijven lijkt mij heel leuk en als ik geld over had zou ik het voor de lol doen, maar niet om er nog rijker van te worden.
Voor de mensen die nog geen enkel idee hebben over welke bedrijven dit verhaaltje gaat doe ik lekker mysterieus. Ik noem geen namen. Zo kan ik misschien weer een aanzetje geven en heel andere roddels de wereld in helpen, want volgens mij is dat het geval. Iemand heeft iets verzonnen of ergens van gedroomd en dat tegen iemand anders gezegd. Doelbewust of misschien zelfs onbewust gelekt. Het verhaal is een eigen leven gaan leiden en rond gegaan. Inmiddels is het een halve waarheid en houdt het veel mensen in Omroepland bezig...
We zullen zien. Of niet.
Team-Dutchview?
BeantwoordenVerwijderenwaar rook is is vuur
BeantwoordenVerwijderenLimited label op zijn kant?
BeantwoordenVerwijderen