vrijdag 14 oktober 2016

woolpower

Het leven als cameraman is behoorlijk onvoorspelbaar. Vraag aan een cameraman wat hij de afgelopen week heeft gedaan of waar hij is geweest en hij moet diep graven in zijn geheugen. Gelukkig heb ik een aantal vaste ijkpunten in het jaar. Klussen die terug komen en waar ik naar uit kan kijken. Het zijn voor mij ook de opdrachten die de seizoenen kenmerken. Zo heb ik carnaval in de winter, Koningsdag in het voorjaar, is Pinkpop voor mij het traditionele begin van de zomer, markeert De Brabantse Dag het einde van de zomervakantie en luidt de Military van Boekelo de herfst in. Bij deze klussen hoort ook een ander kledingpakket. Dus heb ik het afgelopen weekend weer een muts in mijn rugzak gestopt en de zonnebrandcrème eruit gevist. De korte broek ligt niet meer in de kofferbak van mijn auto, maar de dikke donsjas wel. Het is nog niet zo koud, maar ik laat me niet graag verrassen. Bovendien ben ik een koukleum.
Daarom ben ik ook zo blij met mijn kledingadviseur en sponsor. Zijn advertentie staat al een tijdje niet meer op deze site, maar nog steeds krijg ik ongevraagd en precies de juiste momenten kleine cadeautjes toegestuurd. Omdat een cameraman het ideale proefkonijn is voor de leverancier van thermokleding, mag ik af en toe iets uitproberen.
Zo kreeg ik deze week een heerlijk shirt van dunne Merinowol, te gebruiken als onderhemd of midlayer. Een product uit Zweden. Het is in principe ondergoed, maar je zou het als een dunne trui kunnen gebruiken. Die wol houdt de warmte vast als het koud is en laat warmte los wanneer te warm wordt. Het isoleert als je bezweet bent en dat doet katoen of polyester niet. Hoe dat allemaal kan weet ik ook niet, maar het werkt. Afgelopen zaterdag heb ik dat tijdens de Military in Boekelo proefondervindelijk vastgesteld.
De dag begon in alle vroegte en toen was het toch nog behoorlijk fris. Vrijwel direct ben ik mijn camera gaan opbouwen en daarbij moest ik me even inspannen, om vervolgens een aantal uren achter elkaar op een steigertje in de wind te staan. Het was een heerlijke dag en gelukkig bleef het droog, maar er waren wel perioden met bewolking. Zodra de zon achter de wolken verdween koelde het best af, kwam hij terug dan was het gelijk aangenaam. Dat zijn van die typische jasje aan / jasje uit dagen. Perfecte omstandigheden om een verkoudheid op te lopen. Aan het eind van de lange dag, na 92 combinaties gevolgd te hebben over drie hindernissen, moesten we nog even een paar kilometer camerakabel ophaspelen. Dat is een werkje waar je behoorlijk van gaat zweten, zeker als iedereen probeert een nieuw opruimrecord te vestigen.
Mijn nieuwe shirt heeft de test glansrijk doorstaan. Ik ben er super blij mee. Deze dunne Woolpower is perfect voor werken in de frissere periode die nu voor de deur staat. Het schijnt dat dit spul zelfs beter wordt als je het een paar keer gewassen hebt en wat ik grappig vind is dat op het etiket de naam van de Zweedse naaister staat die dit shirt gemaakt heeft: Inese Karenika. Als zij ooit nog een keer haar naam bij Google intikt komt ze wellicht hier terecht en daarom zeg ik nog even: "Tack för att göra min vackra skjorta!"




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik wil reacties altijd eerst even lezen, voor ze op dit weblog worden geplaatst. Daarom kan het even duren voor een reactie wordt gepubliceerd. Ik plaats niet zomaar elke reactie. Het is mijn weblog, dus ik bepaal wat ik een goede reactie vind en wat niet. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je lekker zelf een weblog beginnen.
Anonieme reacties zal ik extra kritisch bekijken.